Petici chtějí odboráři spustit 15. listopadu po jednání koncernové dozorčí rady, uvedl čtvrtek týdeník Škodovácký odborář.
Odboráři petici připravují, řeší podmínky její legálnosti, časový harmonogram, přesný obsah i techniku získávání podpisů. Podle nich může směřování koncernu způsobit "demontáž úspěšného projektu značky Škoda a jejího portfolia produktů napříč modely, e-mobility, IT projektů a konektivity". Jako příměr je uváděna právě podobnost s modely značky Dacia.
"Zapojíme se, budeme bojovat za budoucnost. Nejsme ovce, které tady jen sledují, jak nás chce někdo poškodit. Chceme pokračovat v nastaveném úspěšném trendu. Chceme tady mít zaměstnanost, budoucnost, dobré mzdy a bonusy," řekl již dříve týdeníku předseda podnikové rady odborů Jaroslav Povšík.
Odbory uvedly, že pokud se informace o možném směřování značky, které podle nich pocházejí zejména z německého tisku, v budoucnu potvrdí, je zaměstnanecká petice namístě, podporu by pak měla mít také od vlády a dodavatelů. "Takovéto počínání by znehodnotilo značku Škoda a změnilo ekonomicko-politické parametry v České republice," uvedl ve čtvrtek týdeník.
Šéf Škody Bernhard Maier v dopise zaměstnancům již dříve napsal, že v koncernu zahrnujícím více značek je prověřování produktového směřování jedním z pravidelných úkolů oddělení strategie. Jde podle něj o běžný postup.
Maier uvádí, že Škoda už několik let naplňuje jasně nastavenou strategii značky a produktovou strategii, která je celosvětově velice úspěšná. "A na tom se ani v budoucnosti nic nezmění," uvedl Maier.
Škoda Auto loni dodala na světový trh 1,25 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v Česku, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.