reklama
 
 

Češi vypijí o jedno velké pivo týdně navíc, ukazuje nová studie. Roste zájem o netradiční varianty

6. 2. 2018 12:31
Životní styl Čechů se mění, pivo jim ale stále chutná: muži si ho dají třiapůlkrát týdně, ženy skoro dvakrát.

Praha - Čeští pivaři loni týdně vypili meziročně zhruba o jedno velké pivo více. Týdenní spotřeba se tak u nich zvýšila na 8,8 velkých piv, u žen se mírně zvýšila na 2,3 půllitru. Vyplývá to z nejnovějších údajů za rok 2017, které představil Český svaz pivovarů a sladoven v rámci dlouhodobé studie Pivo v české společnosti. Výzkum připravuje Centrum pro výzkum veřejného mínění Sociologického ústavu Akademie věd ČR (CVVM).

Pivo alespoň občas pije 87 procent českých mužů a 59 procent žen. Muži se napijí piva v průměru třiapůlkrát týdně, ženy méně než dvakrát za týden. V posledních třech letech se k sobě přiblížily podíly mužů konzumujících pivo v jednotlivých věkových skupinách. 

"Zatímco donedávna platilo, že o něco více konzumentů piva je mezi muži ve věku 30 až 44 a 45 až 59 let, v letošním roce se podíly ve všech věkových skupinách usadily těsně okolo 87 procent," komentuje autor průzkumu Jiří Vinopal z CVVM.

Podle Martiny Ferencové, výkonné ředitelky Českého svazu pivovarů a sladoven, je z dlouhodobého pohledu vidět, že životní styl Čechů se proměňuje. Odráží se to v jejich stravovacích návycích i v četnosti společenských kontaktů, které zčásti nahradila virtuální komunikace na sociálních sítích.

Za pozitivní zprávu považuje fakt, že obliba piva neklesá. Z dlouhodobého pohledu konzumuje pivo devět z deseti mužů a šest z deseti žen. Od předchozího šetření posílila o šest procent skupina mužů, kteří se zajímají o to, jak a z čeho se pivo vyrábí.

"Roste zájem o piva vyráběná v Česku méně tradičními postupy, jako jsou piva nefiltrovaná, svrchně kvašená nebo třeba pšeničná. Jen na Dnech českého piva v září loňského roku se sešlo více než osmdesát pivních speciálů," říká  Ferencová.

Posun spotřebitelských preferencí je patrný i z dat týkajících se zájmu o značku nabízeného piva a loajality k určité značce. Z výzkumu vyplynulo, že v porovnání s rokem 2015 mírně pokleslo procento mužů, kteří se pokaždé zajímají o značku nabízeného piva (z 87 na 81 procent). Ženy v tomto ohledu své chování nezměnily, většinou nebo dokonce pokaždé se o značku piva zajímá 60 procent konzumentek.

Kolik Češi vypili velkých piv týdně

Rok Muži Ženy
2004 9,1 2,1
2005 8,7 2,2
2006 7,9 1,9
2007 9,5 2,1
2008 8,7 2,4
2009 8,7 2,2
2010 8,1 2,4
2011 7,7 2,0
2012 7,7 2,2
2013 7,6 2,3
2014 7,8 2,3
2015 8,3 2,5
2016 7,7 2,2
2017 8,8 2,3

autoři: Ondřej Neufus, Ekonomika | 6. 2. 2018 12:31

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama