Praha - Dospělý Čech je vystaven v průměru 37 reklamám denně. Zjistila to mediální agentura ZenithOptimedia, když porovnala 41 zemí světa. Nejvíce reklamám – 363 denně – jsou vystaveni obyvatelé Singapuru, naopak Indové zaregistrují průměrně jen osm reklam.
Agentura sledovala tři základní hodnoty: objem výdajů na reklamu, cenu za tisíc zobrazení a počet dospělých obyvatel země. Průměrný člověk ze 41 sledovaných zemí byl loni vystaven téměř 84 reklamám denně, z toho 33 tvořily internetové reklamy, 23 televizní, 13 rozhlasové, 9 venkovní, 4 novinové a 2 reklamy v časopisech.
Země | Počet reklam denně |
1. Singapur | 363 |
2. USA | 266,6 |
3. Velká Británie | 231,3 |
4. Norsko | 192 |
5. Bulharsko | 164,8 |
6. Slovinsko | 150,9 |
7. Francie | 150,9 |
8. Japonsko | 132,4 |
9. Německo | 131,3 |
10. Dánsko | 109,6 |
... | ... |
31. Slovensko | 44,9 |
32. Řecko | 39,3 |
33. Hongkong | 37,8 |
34. Česká republika | 36,5 |
35. Nizozemsko | 35,9 |
36. Srbsko | 34,4 |
37. Maďarsko | 32,3 |
38. Litva | 28 |
39. Mexiko | 18,6 |
40. Ukrajina | 14 |
41. Indie | 7,7 |
V Česku má největší podíl reklama v televizi (15,7 reklamy na osobu za den den), následuje internet (13,1 za den), rozhlas (4,4), časopisy (2,4) a noviny (1).