Omezení v úseku mezi 65. a 66. kilometrem trvalo od 14. září. Beton potřeboval opravu na 600 až 800 metrů dlouhém úseku ve směru na Prahu, jenž byl po rekonstrukci otevřen před rokem. Problémy zjistilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zhruba na 130 metrech dálnice, narušený beton by zřejmě nevydržel přes letošní zimu.
Podle ředitele úseku kontroly kvality staveb ŘSD Jiřího Hlavatého problém vznikl pravděpodobně kvůli špatnému technologickému postupu. S dodavatelskou firmou Eurovia se ŘSD domluvilo na reklamaci, Eurovia podle mluvčí společnosti Ivety Štočkové zaplatí náklady.
Provoz v opravovaném úseku se v úterý plně obnovil. Na Prahu se podle Rýdla jezdí bez omezení zhruba od 11 hodin, na Brno pak zhruba od 14 hodin.
Práce skončily i na Vysočině
Práce skončily také na Vysočině v úseku mezi Koberovicemi a Humpolcem, na Brno tam řidiči jezdí bez omezení od dnešních 9 hodin. Na Prahu mají řidiči k dispozici také dva jízdní pruhy, ale je tam omezení na dvou kilometrech v odstavném jízdním pruhu. To skončí v úterý kolem 18 hodin.
Veškerá omezení dopravy související s modernizací D1 mají být podle mluvčího Jana Rýdla ukončena nejpozději v sobotu 2. října. V úseku mezi kilometry 119. a 134. a mezi 168. a 178. kilometrem jsou nyní přes den také průjezdné oba jízdní pruhy, ale v noci se ještě doprava omezí na jeden jízdní pruh v každém směru.
Práce v km 65 dálnice D1, kde zhotovitel vyměnil CB kryt na 130 m z důvodu řádně reklamované vady v rámci modernizace D1, jsou dokončeny s denním předstihem a provoz je již zde bez omezení. Zároveň byly dnes dokončeny práce na úseku 11 Koberovice - Humpolec. pic.twitter.com/jfQKQQiGFo
— Radek Mátl (@MatlRadek) September 28, 2021
Opravy D1 mezi Prahou a Brnem komplikovaly provoz na nejvytíženější silnici Česka zhruba osm let. Řidiči často trávili v omezeních na dálnici desítky minut stáním či popojížděním v kolonách. Práce měly být hotovy podle původních plánů už před třemi lety, ale kvůli potížím se stavbou i získáváním povolení se protáhly.