reklama
 
 

Metropol TV končí, Mladé frontě se nevyplatila

30. 5. 2014 14:03
Regionální televize fungovala od dubna 2013, pokrývala Prahu a Středočeský kraj.

Praha - Vydavatelství Mladá fronta po ročním provozování ukončí činnost televize Metropol, které se nepodařilo naplnit obchodní cíle. Spolu s televizí skončí dceřiná firma MF TV, která televizi provozovala.

Metropol TV zahájila vysílání prostřednictvím kabelových operátorů v roce 2010, Mladá fronta stanici převzala loni v březnu.

"Po ročním působení na českém mediálním trhu se regionální televizi Metropol TV nepodařilo naplnit stanovené obchodní cíle, které by zaručovaly její další ekonomickou efektivitu, a proto svoji činnost ke dni 30. června 2014 ukončuje," uvedla mluvčí vydavatelství Pavlína Míčová.

Mladá fronta se bude podle Míčové koncentrovat především na projekty divize Euro E15, divize Časopisy, divize Online a divize Knihy. Mladá fronta je jedním z největších vydavatelství v Česku. Od roku 2007 vydává ekonomický deník E15, od roku 2012 ekonomický týdeník Euro a od roku 2013 zpravodajský týdeník v anglickém jazyce E15 weekly.

Investor měl problémy, pak zemřel

Metropol TV, která pokrývá Prahu a Středočeský kraj, se programově zaměřovala na zpravodajství z regionu a vlastní tvorbu. V průběhu loňského roku obnovila plnohodnotné vysílání poté, co se předchozí vlastník dostal do insolvenčního řízení.

To souviselo mimo jiné s obstavením majetku bývalého investora Luboše Měkoty, který byl vyšetřován v kauze Mostecká uhelná. Podnikatel loni v březnu náhle zemřel.

Sesterská Pětka už nevysílá

Český televizní trh již zažil řadu stanic, které kvůli ekonomickým potížím přestaly vysílat. Na přelomu tisíciletí měla například velké plány TV3, někdejší Galaxie, vysílající v Praze a Hradci Králové. Televizi však nepomohla ani změna názvu na TV Praha a TV Hradec Králové a zanikla v červenci 2005. V době analogového vysílání ale nebylo jednoduché získat frekvence, další pokusy se proto objevily zejména po startu digitálního vysílání.

Mezi prvními to byla zpravodajská stanice Z1, jež patřila slovenské finanční skupině J&T. Ambiciózní stanice spustila vysílání v červnu 2008, vydržela ale jen do ledna 2011. Do mediální oblasti se pustil i miliardář Luboš Měkota, spojovaný s kauzou Mostecké uhelné, a to dokonce se dvěma stanicemi - Pětkou (v éteru od října 2012 do února 2013) a Metropolem. Obě ale postihlo nejprve obstavení Měkotova majetku a poté jeho náhlá smrt v březnu 2013.

autor: ČTK | 30. 5. 2014 14:03

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama