Praha – Řetězec fastfoodových restaurací McDonald’s připravuje jednu z největších inovací posledních let. Ve vybraných podnicích začne nabízet snídaňové menu po celý den.
Jako první začala takzvané All Day Breakfast menu nabízet pobočka v americkém San Diegu. V následujících měsících se má rozšířit do několika restaurací v Austrálii.
Zatímco fanoušci McDonald's tento krok vítají, provozovatelé franšízových restaurací už tak nadšení nejsou. Jak upozorňuje stanice CNN, na Big Macu, který tvoří základ běžné denní nabídky, vydělá provozovatel podniku o čtvrtinu více než na vaječném muffinu, který je jednou z nejoblíbenějších položek snídaňového menu.
Cenový rozdíl mezi produkty je sice jen pár korun, ale při objemu jídla, které restaurace prodává, může být výsledná ztráta pro franšízy likvidační.
Řetězec se jim proto snaží vyjít vstříc a plánuje zavedení novinek do nabídky. Má jít o sendviče ve střední cenové kategorii, tedy zhruba kolem 50 korun.
Provozovatelé franšíz si totiž dlouhodobě stěžují, že základ nabídky tvoří levné, nebo naopak až moc drahé položky. Zavedením nových sendvičů se jim tak McDonald's snaží vyjít vstříc.
Do Česka zatím novinka nezamíří. „O testech probíhajících v zahraničí víme a pozorně je monitorujeme. Pokud se ukáže, že má český zákazník o podobnou novinku zájem, můžeme uvažovat o rozšíření na ostatní restaurace,“ říká mluvčí řetězce Zuzana Svobodová.
V Česku nabízí snídaňové menu 83 poboček McDonald´s. „Nejoblíbenější je toast se šunkou a sýrem, následovaným muffinovým menu,” dodává Svobodová. Nabídka zpravidla končí kolem desáté hodiny dopoledne.