Londýn, Praha - Do kauzy údajně rasistické reklamy švédského obchodního řetězce s oblečením H&M vstoupila Terry Mango, matka černošského chlapce. Ten byl v e-shopu řetězce vyfocený v mikině s nápisem "nejvíc cool opice v džungli".
Podle matky, která žije ve Švédsku, se o žádný rasismus ze strany řetězce nejedná. Připomíná, že její chlapec pózoval se stovkami různých oblečení a lidé by se měli přes tento případ přenést.
With all due respect, my views are simple “A black child is simply a child, and a monkey is simply an animal. Racists and those traumatized by racism believe differently, I am neither.” I am not interested is sensationalizing this issue further. https://t.co/clZKP5y7WW
— Terry Mango (@TerryMango) January 11, 2018
"Se vší úctou, moje názory jsou jednoduché. Černošské dítě je prostě dítě a opice je prostě zvíře. Rasisté a ti, kteří jsou rasismem traumatizováni, věří v něco jiného než já. Nechci to dále rozvádět," tvrdí Mango.
You narcissistic fools! To think something must be wrong with anyone who isn’t offended by the same things as you.
— Terry Mango (@TerryMango) January 10, 2018
Do kauzy se zapojil i raper a herec P Diddy. Chlapci prý nabídl smlouvu na milion dolarů na propagování vlastní značky Sean John. O nabídce informoval například server Metro.
Proti mikině se zvedla vlna kritiky na sociálních sítích, firma nakonec fotku odstranila a omluvila se "komukoliv, koho to mohlo urazit".
Weby Mirror či Daily Mail připomínají i další podobné kauzy, které naštvaly veřejnost. Například obchodní dům Morrisons byl nařčen ze sexismu, když na trička pro dívky nechal natisknout nápis "Malé holčičky, velké úsměvy" a na chlapecké "Malý muž, velké nápady". A třeba řetězec Asda nabízel trička s malou mořskou vílou bez její typické podprsenky z mušlí - zde se prý ovšem jednalo o chybu stroje.