Lékáren Dr. Max po Česku přibývá, v Tescu ale neuspěly

Lucie Hrdličková
10. 2. 2016 13:00
Počet poboček se loni přiblížil 400, Dr. Max také začal prodávat léky online a vydávat je na několika vybraných místech. Tolik prodejních míst mají v Česku největší obchodníci s potravinami jako Tesco či Albert.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Jan Rasch

Praha - Největší lékárenská síť na českém trhu Dr. Max patřící skupině Penta se stále více podobá maloobchodnímu řetězci. Jak strukturou prodejní sítě, tak svých prodejů. Počet poboček se loni přiblížil 400 lékárnám, řetězec také začal prodávat léky online a vydávat je na několika vybraných místech. Tolik prodejních míst mají v Česku jen největší obchodníci s potravinami jako Tesco či Albert.

"Loni jsme otevřeli 17 nových poboček, devět jsme jich převzali, už to nejde po desítkách," uvedl generální ředitel Dr. Maxe Daniel Horák.

Řetězec také lékárny zavíral, celkem jich bylo jedenáct. "Sedm z toho jsme zavřeli v prostorách nákupních center Tesco," uvedl Horák.

Dr. Max před několika lety převzal od Tesco jejich původní lékárny, teď ale vyhodnotil, že koncept nefunguje. "Lékárny nejsou v celé této síti, zákazníci si tak zcela nenavykli sem chodit," uvedl šéf lékárenské sítě.

Ačkoliv lékárny loni přišly o poplatky za recepty na léky, řetězec patřící Pentě odhaduje, že mu vzrostly tržby zhruba o jednu miliardu. Předběžné výsledky tak hovoří o 13,5 miliardách tržeb za loňský rok.

Největší podíl na tom měl nárůst prodejů volně prodejných léků a ostatních produktů. Dr. Max jich loni prodal o pětinu více než rok předchozí. Velký vliv na to má prodej vlastní privátní značky, kterou řetězec buduje poslední čtyři roky.

Pod svojí "privátkou" prodává léky typu paralen či ibalgin, ale i další sortiment a potravinové doplňky. Loni například začal vyrábět pod svou značkou dětské mléko "sunar" v jedné z největších francouzských lékáren Lactalis.

Privátní značka Dr. Maxe zatím tvoří asi 15 procent prodejů na celkových tržbách z volně prodejného zboží a tento podíl dále roste. Pro srovnání – v případě maloobchodních řetězců je tento podíl třetinový i větší.

 

Právě se děje

Další zprávy