Sedmihodinový výpadek způsobilo podle společnosti Facebook zřejmě chybné nastavení vnitřního systému. To pak vedlo k přerušení výměny informaci mezi servery a datovými centry, což mělo negativní lavinový efekt na její aplikace a sítě. Šlo o největší výpadek od roku 2008.
"V odpoledních a večerních hodinách jsme zaznamenali pětiprocentní nárůst volání a více než dvojnásobný počet odeslaných SMS než v běžný den. V čase od 21:00 do 22:00 vzrostl počet odeslaných zpráv oproti normálu dokonce více než trojnásobně. Síť O2 přitom fungovala po celou dobu spolehlivě a žádné potíže s našimi službami jsme nezaznamenali," řekla mluvčí O2 Kateřina Mikšovská.
Vodafone podle mluvčího Ondřeje Luštince zaznamenal nárůst objemu hovorů o 25 procent. Ještě výraznější byl nárůst odeslaných SMS, jejichž počet ve večerních hodinách stoupl až o 400 procent. Následkem výpadku facebooku měla problémy pevná internetová síť UPC, která patří Vodafonu.
V síti T-Mobilu podle mluvčí Zuzany Svobodové narostl počet zaslaných SMS během výpadku o 73 procent. "Žádné vlastní technické problémy jsme v naší síti nezaznamenali," dodala Svobodová.
Výpadek také podle ekonoma Trinity Bank Lukáše Kovandy výrazně pomohl konkurenci. Platforma Signal na svém twitterovém účtu uvedla, že se u ní v reakci na výpadek nově přihlásily miliony uživatelů. Telegram zase poskočil o 55 příček na samý vrchol žebříčku nejstahovanějších aplikací pro iPhony v USA. Jak Signal, tak Telegram soupeří s WhatsAppem coby aplikace typu messenger. WhatsApp, stejně jako Instagram patří do rodiny Facebooku. Šéfa Facebooku Marka Zuckerberga výpadek připravil o šest miliard dolarů, tedy zhruba 131 miliard korun.