V KFC lidé nechají za jednu návštěvu 143 korun. Kuřata firma bere hlavně od Agrofertu

ČTK ČTK
23. 11. 2018 11:54
Čistý zisk polské společnosti Amrest, která v Česku provozuje řetězce rychlého občerstvení KFC a Burger King, se loni meziročně zvýšil zhruba o pětinu na 228,3 milionu korun. Tržby rostly o podobný podíl na 3,1 miliardy korun. Společnost to uvádí ve své výroční zprávě umístěné ve Sbírce listin. Firma byla naposledy ve ztrátě v roce 2013.
Foto: Jakub Plíhal

Firmě loni vzrostl počet transakcí v obchodech o 12 procent na 21,58 milionu. Za vyššími tržbami společnosti stojí mimo jiné růst sumy, kterou hosté v restauracích utratí. Ta stoupla o 11 korun na 143 korun. Útrata roste od roku 2012, kdy činila 115 korun. Firma podle výroční zprávy zaměstnávala loni 1 603 zaměstnanců, meziročně jich přibylo 87.

"Společnost má najaty prostory pro provoz svých 85 restaurací KFC, 12 restaurací Burger King a dvě jednotky Pizza Hut na dobu určitou s platností 10-15 let," dodává v dokumentu společnost, loňské náklady na nájmy vystoupaly na 205,8 milionu korun.

Loni firma otevřela sedm nových provozoven, například ve Zlíně, v Uherském Hradišti, na pražském letišti nebo v pražském obchodním domě Krakov. Provozovny značky Burger King se rozšířily o čtyři - ve Znojmě, Plzni, Olomouci a v Teplicích. První dvě pobočky Pizza Hut Express firmy otevřela v pražském Palladiu a na Chodově.

Maso firma získává především od společnosti Vodňanská drůbež patřící do koncernu Agrofert. Ten do loňského února vlastnil premiér Andrej Babiš (ANO), následně jej vložil do svěřenských fondů. Část produktů z drůbežího masa odebírá také z Drůbežářského podniku Klatovy.

Tržby konkurenčního amerického řetězce rychlého občerstvení McDonald's loni v ČR vzrostly o 13 procent. Za hamburgery a další potraviny utratili zákazníci v tuzemských 96 restauracích 5,18 miliardy korun.

 

Právě se děje

Další zprávy