IKEA začne prodávat použitý nábytek, od lidí ho vykoupí za dárkové poukázky

Ekonomika Ekonomika
Aktualizováno 20. 12. 2016 11:42
Služba, kterou řetězec nabízí ve Španělsku a Belgii, bude od roku 2017 dostupná i v pražském Zličíně. Lidé zde budou moci prodat nepoškozené a neupravované šuplíky, židle, skříně, knihovny, komody a stoly. Dostanou za to dárkové poukázky na nákup v IKEA
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Jiří Koťátko/Economia

Praha - Švédský nábytkářský řetězec IKEA začne v Česku vykupovat od zákazníků svůj dříve prodaný nábytek a nabízet ho v předprodeji. Informoval o tom server Lidovky.cz. Stejnou službu již společnost provozuje ve Španělsku a Belgii.

Bazar neboli přeprodej nábytku spustí řetězec na začátku roku 2017 ve svém obchodním domě na pražském Zličíně. Lidé budou moci prodat šuplíky, židle, skříně, knihovny, komody a stoly - ovšem výhradně nábytek, který není poškozený a který nijak neupravili.

Pracovníci IKEA následně jednotlivé kusy zhodnotí a zákazníkovi navrhnou sumu za odkup. V případě souhlasu dostane dárkovou poukázku na další nákup.

IKEA se touto strategií snaží dostat na trh produkty z druhé ruky a částečně tak obohatit svůj obchodní model. Klade důraz na udržitelnost a chce reagovat na aktuální spotřebitelské trendy.

 

Právě se děje

před 1 hodinou

Sociální sítě a média se spojují v boji proti fámám kolem voleb v USA

Přední západní média a technologické společnosti budou před listopadovými volbami ve Spojených státech monitorovat dezinformace prostřednictvím společného "výstražného systému". Nástroj vzniká pod hlavičkou organizace Trusted News Initiative (TNI), jejímiž členy jsou Facebook, Google, Twitter, zpravodajské agentury Reuters a AFP či britská vysílací společnost BBC. Ta tento týden oznámila, že řady TNI nově rozšířily agentura AP a deník The Washington Post.

Sdružení vzniklo minulý rok s cílem "chránit publika a uživatele před dezinformacemi". Nyní podle tiskové zprávy BBC tato "přelomová spolupráce" rozšiřuje své ambice a v nejbližší době se hodlá zaměřit na manipulativní a nepravdivý obsah spojený s volbami v USA, které se uskuteční 3. listopadu.

"V měsíci před dnem hlasování se budou partneři navzájem upozorňovat na dezinformace, které by bezprostředně ohrožovaly lidské životy nebo integritu voleb, tak aby platformy mohly daný obsah rychle zhodnotit a aby se vydavatelé mohli ujistit, že nevědomky nešíří nebezpečné nepravdy," popisuje BBC plánovaný výstražný systém.

Zdroj: ČTK
Další zprávy