reklama
 
 

IKEA uvažuje o pátém obchodním domě v Česku. Nově umožní i vrácení smontovaného zboží

AKTUALIZOVÁNO 10. 11. 2016
Foto: Reuters
Jednička na trhu s nábytkem zvýšila v posledním roce tržby téměř o desetinu, průměrná útrata při jedné návštěvě je 1535 korun. Online nákup zatím představuje 2,5 procenta celkových tržeb, po zprovoznění plnohodnotného e-shopu chce podíl vytáhnout na desetinu.
Doporučujeme

Praha – Česká pobočka řetězce IKEA ve svém posledním finančním roce (od září 2015 do srpna 2016) utržila 9,3 miliardy korun - meziročně o devět procent víc. Zisk po zdanění vzrostl o 12,7 procenta na 675 milionů korun.

Čtyři české obchodní domy švédského řetězce s nábytkem a bytovými doplňky navštívilo 11,2 milionu návštěvníků. Průměrná útrata jednoho nákupu byla 1535 korun - meziročně o pět procent více. Nejvíce stoupl zájem o kuchyňské zboží, což IKEA přikládá svým kampaním zaměřeným právě na tento sortiment.

Firma nyní uvažuje, zda postaví další obchodní dům. Nic ale není jisté, uvedl ředitel IKEA pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko Marek Feltl. "Jih Prahy je zajímavý," říká. Doplnily by se tak obchodní domy v západní části Prahy na Zličíně a na východě na Černém Mostě.

Feltl však nepotvrdil spekulace o Čestlicích a Průhonicích. Společnost podle něj i zvažuje, že by mohla sehnat pozemek blíže centru Prahy. Jako perspektivní se podle něj dlouhodobě jeví například Plzeň či Hradec Králové - o takovém rozšíření hovořila IKEA už v roce 2012 s horizontem šesti let, od záměrů ale nakonec ustoupila.

"Přidáváme nové služby, čerstvě například možnost vrácení i již smontovaného, nepoužitého zboží. Důležitým krokem bylo také spuštění služeb Klikni a vyzvedni a Klikni a dovezeme, které umožňují objednávat naše zboží online," připomíná Feltl.

Letos spuštěné online nakupování je zatím jakousi provizorní verzí, v horizontu dvou let plánuje IKEA přenést i do Česka své globální řešení e-shopu. To se momentálně testuje ve Velké Británii.

Online objednávka a její vyzvednutí na prodejně funguje od června, online nákup i s dovážkou pak od září. "Od spuštění jsme až do dnešního dne zaznamenali přes tři tisíce objednávek. Jejich počet stále narůstá a v současné době jich evidujeme okolo stovky denně," popisuje manažerka e-commerce IKEA Nina Maláková.

Na aktuálních prodejích představuje online nákup 2,5 procenta celkových tržeb, do konce roku by to podle předpokladů firmy IKEA měla být čtyři procenta a výhledově si značka v Česku slibuje růst podílu e-commerce až na 10 procent.

V Praze na Černém Mostě IKEA nedávno za desítky milionů korun renovovala spodní patro prodejny. Přestavba čeká i jídelnu. A průběžné investice do renovace všech obchodních domů spolknou další desítky milionů.

Výhledově pak není vyloučeno, že i v Česku by mohl začít fungovat koncept  výdejen pro online nákupy (nyní fungují v pilotním režimu například ve Španělsku či v Norsku) či menší "kompaktní" prodejny v centrech měst, které nyní znají zákazníci v Německu nebo Belgii.

V tuzemsku patří mezi největší prodejce nábytku IKEA, Sconto, Kika, Jysk, Asko-Nábytek a Möbelix CZ. Prodeje nábytku loni v Česku stouply meziročně o 7,8 procenta na 34,7 miliardy korun.

autoři: Michal Šenk, ČTK

reklama
reklama
reklama
reklama
komerční sdělení
reklama

Sponzorované odkazy

reklama