Drogerie DM dostala pokutu. Toxické zboží nebylo správně označeno

ČTK ČTK
8. 1. 2019 16:12
Česká inspekce životního prostředí (ČIŽP) v Hradci Králové dala pokutu 140 000 korun drogistickému řetězci dm-drogerie markt. Společnost podle inspekce prodávala ve svých obchodech po celé republice nebezpečné chemické směsi bez správného označení. ČIŽP o tom informovala v úterý. Firma se proti pokutě neodvolala, sankce je pravomocná.
dm drogerie
dm drogerie | Foto: dm drogerie

"Pochybení jsme zjistili při kontrole v roce 2018," uvedl ředitel oblastního inspektorátu ČIŽP v Hradci Králové Lukáš Trávníček.

Šlo celkem o čtyři výrobky, a to dva odstraňovače skvrn a jeden wc gel značky DENKMIT a jeden bělící prostředek na prádlo značky ECOVER. Šlo o více než 106 000 kusů špatně označených výrobků. "Odstraňovače skvrn klasifikované jako akutně toxické neměly na obalu hmatatelnou výstrahu pro nevidomé," uvedl Trávníček.

Další dva kontrolované výrobky, wc gel a bělící prostředek na prádlo, neměly na obalu výstražné symboly nebezpečnosti v dostatečné velikosti dané chemickou legislativou. U bělícího prostředku na prádlo navíc chyběla výstražná věta: Způsobuje vážné podráždění očí.

Podle inspekce společnost jako distributor těchto nebezpečných chemických směsí na český trh zodpovídala za jejich řádné označení podle chemické legislativy. "To si neohlídala, a porušila tím evropské nařízení CLP. Bělící prostředek na prádlo navíc, jakožto jeho první distributor na český trh, neohlásila do registru chemických látek a přípravků ministerstva zdravotnictví," dodal Trávníček.

 

Právě se děje

před 6 minutami

ČSÚ: Důvěra v ekonomiku po prosincovém růstu v lednu opět klesla

Důvěra v českou ekonomiku po prosincovém růstu v lednu opět klesla. Souhrnný indikátor důvěry se snížil proti prosinci o 1,3 bodu na 87,3 bodu. Klesla důvěra u podnikatelů, ještě výrazněji se snížila u spotřebitelů. Vyplývá to z údajů, které v pondělí zveřejnil Český statistický úřad.

"Začátek roku se nesl ve znamení poklesu důvěry ve všech sledovaných odvětvích ekonomiky. Podnikatelé napříč odvětvími negativně hodnotí svoji ekonomickou situaci nebo stávající poptávku," uvedl vedoucí oddělení konjunkturálních průzkumů ČSÚ Jiří Obst. "Již tak velké obavy spotřebitelů ze zvýšení nezaměstnanosti dále rostly, ruku v ruce s obavami ze zhoršení celkové ekonomické situace," dodal.

Indikátor důvěry podnikatelů se proti prosinci snížil o 0,7 bodu na 87,1 bodu, u spotřebitelů klesl o 3,5 bodu na 88,5 bodu. Údaje za prosinec se změnily spolu s tím, jak ČSÚ v lednu čísla pravidelně přepočítává.

Zdroj: ČTK
Další zprávy