Drážďanskou MHD ochromil nedostatek dílů. Nasazují tak vyřazené české tramvaje Tatra

Drážďanskou MHD ochromil nedostatek dílů. Nasazují tak vyřazené české tramvaje Tatra
Radost z jejich návratu mají fanoušci československých strojů a také turisté, o poznání méně jsou spokojeni senioři či maminky s kočárky. Nejpozději do podzimu ale tatry ze saské metropole zmizí, a to už definitivně.
"Máme na trati mnoho staveb, takže kvůli objížďkám potřebujeme více vozů. Současně máme problémy s náhradními díly pro stávající vozy. Čekáme na náhradní díly, které od dodavatelů nepřichází, což souvisí s koronavirem a válkou na Ukrajině," řekl Lösch o nedostatku provozuschopných tramvají. "Tak jsme si řekli, že necháme staré tatry opět jezdit, dokud nebudeme mít více nových vozů. Pak tatry z provozu stáhneme," uvedl.
Na konci května 2010 se DVB s tramvajemi československé výroby slavnostně rozloučil. "To bylo oficiální vyřazení tater z linkového provozu. Zároveň jsme tehdy uvedli, že tatry budou jezdit i nadále, když se budou ve městě konat velké akce, jako jsou fotbalová utkání a koncerty. Doposud jezdily také jako posily na univerzitu," řekl Lösch. (Na snímku z roku 1945 jsou původní drážďanské tramvaje, které byly podobně jako jinde bez dveří.)
Po roce 2010 si tak DVB sice tatry ponechal jako posilové stroje, jejich počet ale výrazně snížil. Aktuálně má drážďanský dopravce 11 vozů s povolením pro pravidelný provoz, ze kterých vytvořil čtyři dvouvozové jednotky a jednu třívozovou. Městem však jezdí nejvýše čtyři jednotky, pátá je jako rezerva. "Máme dny, kdy jezdí všechny čtyři, ale třeba v pondělí vyjela na trať jen jedna souprava," poznamenal Lösch. (Na snímku je nová nízkopodlažní souprava, ty však nyní v Drážďanech paralyzuje nedostatek náhradních dílů.) Zobrazit 10 fotografií
Foto: ČTK
Ekonomika ČTK Ekonomika, ČTK
7. 7. 2022 14:32
S československými tramvajemi Tatra se Drážďany oficiálně rozloučily v roce 2010, nyní se ale po 12 letech opět na čas vrátily do linkového provozu. Mluvčí drážďanského dopravního podniku DVB Falk Lösch pro ČTK vysvětlil, že kvůli nedostatku náhradních dílů pro stávající vozový park a velkému množství rekonstruovaných úseků nezbylo nic jiného než tatry nasadit.
 

Právě se děje

Další zprávy