Zohlednění spolehlivosti spojů a zpoždění vlaků zatím v pravidlech pro odměňování manažerů Českých drah chybělo. Největší váhu sice i po připravovaných změnách budou mít při vyměřování odměn vedoucích pracovníků hospodaření podniku a kvalita služeb, kritérium o spolehlivosti spojů by ovšem mělo mít podíl kolem 35 procent, řekl Kupka.
Klíčové by v rámci těchto kritérií mělo být podle plánů ministerstva zpoždění spojů, které zavinil samotný dopravce. Vliv tak nebudou mít například výluky nebo mimořádné události na trati. Přesnou podobu změn chce resort dokončit během podzimu.
Podobným způsobem se kritéria pro odměňování generálního ředitele, jeho náměstků a dalších vedoucích pracovníků změní ve Správě železnic. Úpravy schválila v minulém týdnu správní rada organizace. Manažeři Správy železnic budou nově hodnocení rovněž podle spolehlivosti a propustnosti železniční sítě, tedy míry zpoždění osobních i nákladních vlaků. Zpoždění vlaků v posledních měsících výrazně narostla kvůli stavebním pracím na jednotlivých tratích.
České dráhy přepravily v prvním pololetí roku celkem 75 milionů cestujících. Meziročně je to nárůst o 25 milionů. Za loňský rok České dráhy ve svých vlacích přepravily 120,7 milionu cestujících.