Dosud byly lety na lince do Prahy operovány letounem Bombardier Q400 NextGen. V současnosti mají aerolinky k dispozici 14 airbusů, dalších osm mají dostat od výrobce letos. Celkem by flotilu mělo tvořit až osm desítek těchto strojů.
Podle ředitele letecké společnosti Martina Gausse je tento stroj letadlem jejich budoucnosti. "Po vyřazení všech boeingů bude mít firma nejmladší leteckou flotilu v Evropě," řekl na tiskové konferenci. Ještě dodal, že důvodem je snížení nákladů na provoz letounů.
Nové stroje zvýší kapacitu linky, která poroste i díky navýšení počtu letů až na 11 týdně. Celkově společnost AirBaltic plánuje v rámci letošního léta zvýšit sedačkovou kapacitu na lince do Prahy o 39 %. V porovnání s loňským rokem se kapacita celkově zvýší o 25 % za rok.
Letouny Airbus A220-300 mají oproti dosud používanému typu Bombardier Q400 širší sedačky, větší okna, větší prostor pro uložení kabinových zavazadel a vylepšené toalety. Jsou také výrazně tišší a jejich hluková stopa je čtyřikrát nižší.
Podle výrobce je Airbus A220-300 "nejzelenější" komerční letoun na světě. Jde totiž o první letoun, který má prokazatelně lepší dopad na životní prostředí a pomáhá snižovat produkci emisí CO 2 o 20 % a NOx o 50 %. Navíc se u tohoto letounu podařilo snížit spotřebu paliva až o 22 %.
AirBaltic provozuje lety na lince do Prahy od ledna 2013. Dále létá do více než 70 destinací. Byla založena v roce 1995, jejím hlavním akcionářem je lotyšský stát s 80,05 % akcií. Zbylé akcie v hodnotě bezmála 20 % vlastní společnost Lars Thuesen prostřednictvím své 100% vlastněné společnosti Aircraft Leasing 1 SIA.
V současnosti stále platí celosvětový zákaz létání s Boeingy 737 Max, které po dvou nehodách vydal sám výrobce.