V budoucnu mají být elektrifikovány další trasy včetně autobusu číslo 199 z Veleslavína na letiště v Ruzyni.
Trolejbus je poháněn elektromotorem, který je napájen buď z troleje, nebo z vestavěných baterií. Při brzdění plní elektromotor funkci generátoru. Vyrobená energie slouží například pro vlastní spotřebu vozidla, a to pro napájení palubní sítě nebo vytápění, dobíjení baterií a případně rekuperaci do trolejového vedení. Dojezd na baterie bez elektrického vytápění je 18 kilometrů a s vytápěním 12 kilometrů. Vůz je vybaven nájezdem pro vozíčkáře.
"Pracujeme na nové celkové koncepci alternativních pohonů v pražské MHD s výhledem do roku 2030, kterou představíme letos na podzim. Kromě hybridních autobusů či elektrobusů v ní plánujeme elektrifikaci některých linek obsluhovaných v současnosti konvenčními vozy na naftu," uvedl generální ředitel DPP Petr Witowski.
Vedení města schválilo elektrifikaci linky 119 na letiště a počítá se s ní také u autobusů číslo 131 a 191. Podle Witowského by měly trolejbusy jezdit na severovýchodě města na lince číslo 140. "Nechceme jít ale do opačného extrému a vsázet vše pouze na elektřinu, plánujeme také testování vozů na další alternativní pohony, například na vodík," uvedl Witowski.
Parametry vozu Ekova Electron 12T
Délka | 11,98 metru |
Šířka | 2,5 metru |
Výška | 3,5 metru |
Počet sedadel | 28 |
Výkon motoru | 175 kW |
Zdroj: Dopravní podnik
Výrobce trolejbusu Ekova Electric je dceřinou společností Dopravního podniku Ostrava. V tamním opravárenském areálu provádí opravy, modernizace a výrobu elektrických prostředků veřejné dopravy: tramvají, příměstských vlakových jednotek, trolejbusů a elektrobusů.
V hlavním městě vyjel první klasický trolejbus před více než 80 lety, 9. srpna 1936. První linka vyjela od tramvajové vozovny Střešovice a trolejbusy jezdily v Praze přes 30 let. Poslední vyrazil od vinohradské Orionky v neděli 15. října 1972.