Podle informací CNBC Ellen koncem minulého týdne absolvoval trasu mezi přístavy Soby a Fynshav. Loď je poháněna bateriemi, které dodala švýcarská firma Leclanché. Plný provoz by měl trajekt zahájil v příštích několika týdnech.
Generální ředitel Leclanché Anil Srivastava označil Ellen za "předchůdce nové éry komerčního námořního sektoru". Za jeden rok by měl trajekt snížit emise oxidu uhličitého o 2000 tun, emise pevných částic o 2,5 tuny a oxidu siřičitého o 1,4 tuny.
Rozvoj elektrických trajektů, jako je Ellen, přichází v době, kdy Mezinárodní námořní organizace (IMO) připravuje zavedení nových předpisů týkajících se emisí oxidu siřičitého. Od ledna 2020 IMO zakáže lodní plavidla používající palivo s obsahem síry vyšším než 0,5 procenta, v současnosti může mít palivo 3,5 procenta síry.
Projekt Ellen získal finanční podporu od Evropské unie. Na jedno nabití je trajekt schopen ujet 22 námořních mil. Pro srovnání nejkratší trasa Doverskou úžinou je 18 námořních mil, trasa mezi přístavy Dover a Calais je dlouhá 27 námořních mil.