Dálnice, dálnice, dálnice? Kolikrát šlo "o krk" nejdéle sloužícímu ministru dopravy

Adam Váchal Adam Váchal
Aktualizováno 8. 4. 2019 15:31
Koncem letošního ledna se Dan Ťok (ANO) stal nejdéle sloužícím ministrem dopravy v historii samostatného Česka. Právě ministerstvo dopravy se vyznačuje vysokou "úmrtností" ministrů. Dosud se jich tam vystřídalo už sedmnáct. Celé jeho ministrování však lemují okamžiky, o kterých se obecně soudilo, že se mu stanou osudnými. To, že odchází "dobrovolně" po dohodě s premiérem Andrejem Babišem až nyní, je tak vlastně překvapením. Podívejte se na klíčové kauzy, kdy šlo Danu Ťokovi "o krk".
Foto: Twitter Úřadu vlády ČR

V té vládě být nechci

Na jaře loňského roku při sestavování nové vlády už Ťok v Babišovi takovou oporu neměl. Ministr dopravy byl pod silnou palbou potenciálních koaličních partnerů kvůli stále se komplikující soutěži na nového správce mýta po roce 2020.

To nakonec vyvrcholilo až v Ťokovo prohlášení, že nechce být součástí nové vlády. "Mé finální stanovisko je takové, že v nové vládě nebudu. Hnutí říká, že potřebuje silnou koalici. A pokud ČSSD říká, že mě tam nechtějí, tak je to v pořádku, nechci nikomu bránit," prohlásil Ťok v polovině letošního května.

Jako jeden z důvodů uvedl i své obavy ze sílícího vlivu komunistů, u kterých Babiš hledal oporu.

  • Do pár měsíců bylo vše jinak − Babiš se ministra zastal a Ťok vstoupil do vlády s tichou podporou komunistů.
  • Právě schopnost přehodnocovat svá rozhodnutí a otočit o 180 stupňů i v zásadních okamžicích je jednou z vlastností, kterou Ťokovi odpůrci dlouhodobě kritizují. "Pan ministr Ťok je politický akrobat. Jeho schopnost udržet si místo je asi to jediné, co na něm mohu ocenit," kritizuje ho jeho předchůdce Antonín Prachař.
 

Právě se děje

Další zprávy