Zpožděny nebo zrušeny byly dvě stovky spojů včetně letů do Řecka, Španělska, Itálie a Ruska. Aerolinky, jejichž vlastníkem je společnost International Airlines Group, se zákazníkům omluvily a sdělily, že na vyřešení problému pracují.
Technické problémy narušily cestovní plány tisíců lidí, na letištích se tvoří dlouhé fronty. Počet postižených přepravce neuvedl, sdělil jen, že se jedná o "systémový problém" ovlivňující odbavení a odlety na londýnských letištích Heathrow, Gatwick a City.
Někteří cestující měli problémy při on-line odbavení, jiní si stěžovali, že uvázli v letadlech, která nejsou s to vzlétnout celé hodiny.
Kvůli problémům s počítačovým systémem byly British Airways nuceny zrušit spoje s Heathrow, které je největším letištěm v Evropě, zhruba před rokem. V květnu 2017 nastalo velké selhání počítačového systému kvůli problému se zdrojem energie, což se dotklo 75 tisíc zákazníků, upozornila agentura Reuters.
British Airways také čelí pokutě 183,4 milionu liber (přes pět miliard Kč) za porušení ochrany dat zákazníků a připravují se na možné stávky ve sporu se svými piloty.
Aerolinky se omluvily na sociálních sítích:
— British Airways (@British_Airways) August 7, 2019