Česká pošta zvýhodnila Tesco, dostala vysokou pokutu

ČTK ČTK
2. 6. 2014 13:13
Česká pošta dostala od Českého telekomunikačního úřadu pokutu dva miliony korun za to, že v roce 2012 účtovala jedné z firem nižší ceny než ostatním.
ilustrační foto
ilustrační foto | Foto: Ondřej Besperát

Praha - Česká pošta dostala od Českého telekomunikačního úřadu pokutu dva miliony korun za to, že v roce 2012 účtovala jedné z firem nižší ceny než ostatním. "Pokuta je pravomocná," uvedl předseda úřadu Jaromír Novák.

Státní podnik se pravděpodobně odvolá ke správnímu soudu.

Pokutu dostala pošta poté, když si v rámci rozesílání vyúčtování 1,3 milionu členům klubu obchodního řetězce Tesco řekla o zhruba třikrát nižší cenu, než odpovídalo běžným sazebníkům. Měla tak diskriminovat ostatní firemní zákazníky.

Pošta loni na pokutách zaplatila 1,7 milionu korun a další sankce za 4,9 milionu jí za loňský rok hrozí. Letos to podle Nováka zatím vypadá, že by největší státní podnik mohl dostat více pokut než loni.

V uplynulém roce ČTÚ přijal 241 podání, stížností a dotazů uživatelů poštovních služeb, což je o 37 procent méně než v roce 2012. Z toho 166 podání, stížností a dotazů se týkalo základních služeb poskytnutých Českou poštou.

Česká pošta provozuje 3300 poboček. Počet doručených obyčejných zásilek loni klesl o 17 procent na 339 milionů.   

 

Právě se děje

Další zprávy