Značka Pietro Filipi se vrací do rukou zakladatele

Kateřina Vokurková Kateřina Vokurková
7. 6. 2013 10:37
Zakladatel firmy Petr Hendrych odkoupí zpět podíl, který držel fond Genesis Capital
Foto: Pietro Filipi

Praha - Tuzemská módní značka Pietro Filipi se po devíti letech vrací zpět ke svým začátkům. Podíl strategického investora, společnosti Genesis Capital, odkoupí zpět zakladatel firmy a menšinový vlastník Petr Hendrych. Pětinový podíl získá také partner Genesis Capital Radim Jasek. Informoval o tom server iHned.cz.

Důvodem prodeje je podle serveru vyčerpání prostředků z desetiletého fondu z portfolia Genesis Capital. Ten nyní vyplácí investory.

Cenu transakce nechtěla ani jedna ze zúčastněných stran zveřejnit. iHned.cz se domnívá, že byla vyšší než 63 milionů, které za téměř šedesátiprocentní podíl fond v roce 2004 zaplatil. Podle Jaska byla investice do Pietro Filipi pro Genesis Capital zisková. „I když z pohledu ročního zhodnocení bude spadat pod průměr jeho portfolia," přiznává iHned.cz Jasek.

Sám vkládá pětinu investice, zbytek je financován akvizičním úvěrem od České spořitelny.

Důvodem nižšího výnosu je především fakt, že Genesis Capital držel podíl v Pietro Filipi ze všech svých aktiv vůbec nejdéle - devět let. Obvyklý investiční horizont fondu je přitom přibližně poloviční. Nepříznivé ekonomické klima obecně snížilo atraktivitu oděvních značek.

Společnost se již v minulosti pokoušela podíl v Pietro Filipi prodat, nakonec oslovila i přímo Hendrycha, který firmu od jejího počátku vede. „Je to přibližně rok a půl, co jsme o této variantě začali uvažovat," uvádí Hendrych.

Zájem o podíl ve firmě dříve projevily například Kara Trutnov nebo Luxury Brand Management podnikatelky Michaely Maláčové. Jejich nabídky ale u Genesis neuspěly.

„Parametry nabídek, které jsme obdrželi, nás neuspokojily. V některých případech to ti zájemci tak upřímně vyhodnotili, jiní chtěli oportunisticky využít toho, že našemu fondu končí životnost," řekl Jasek serveru iHned.cz. Prodej podílu zpět Hendrychovi tak má být pro fond nejvýhodnější alternativou.

Pořád budeme konfekční značkou

Se změnou akcionářské struktury nemá dojít ke změně ve strategickém směřování firmy. Změny, které mají nastat, nebudou zvenčí příliš vidět. „Po letech dynamického růstu se chceme nyní soustředit zejména na zefektivnění vnitřního chodu firmy," uzavírá Jasek.

Pietro Filipi se zaměřuje hlavně na formální oděvy pro vyšší střední třídu. „My se primárně soustřeďujeme na módu od pondělí do pátku, méně vyrábíme oblečení pro volný čas. Posouvat se do jiného segmentu nebo zásadně měnit ceny určitě nemáme v plánu," říká Hendrych. „Pokud chcete džíny na volný čas, tak si vyberte nějakou zavedenou značku, všechny naše džínoviny stejně jako ostatní produkty budou vždy spadat do kategorie konfekce," dodává.

Firma před čtyřmi lety vstoupila do Lotyšska a Litvy a do budoucna nevylučuje další rozvoj na východních trzích. „Vzhledem ke kapitálové náročnosti takového kroku spojeného s propagací značky nebo vybudováním obchodní sítě, které by znamenalo dostatečné pokrytí trhu, bychom ale o takové variantě uvažovali jedině formou franšízy," říká Hendrych. To již Pietro Filipi využívá na domácím trhu.

Podobně jako další evropské i tuzemské oděvní značky využívá Pietro Filipi pro svou produkci globální výrobní řetězce. „Přibližně čtyřicet procent produkce tak pochází z České a Slovenské republiky, dalších třicet procent připadá na Čínu a Vietnam, zbylých třicet procent z dalších zemí," upřesňuje deníku Hendrych.

Společnost Pietro Filipi byla založena na jaře roku 1993 - italsky znějící název byl inspirován křestními jmény zakladatele Petra Hendrycha a jeho syna Filipa. Zároveň má u zákazníků evokovat italský módní styl.

Pietro Filipi loni dosáhl zisku před zdaněním a odpisy 26 milionů při obratu přesahujícím půl miliardy korun.

 

Právě se děje

Další zprávy