Začíná boj o Auto roku. Podívejte se, kdo má šance

Radek Pecák, spolupracovník redakce
1. 10. 2009 15:35
O titul se utká 37 vozů, které byly v posledním roce uvedeny na tuzemský trh
Ferrari California
Ferrari California | Foto: Aktuálně.cz

Praha - Přesně 37 automobilů, které byly v posledním roce uvedeny na tuzemský trh, začíná dnes soutěžit o titul Auto roku v České republice 2010.

Společné hlasy odborné poroty a veřejnosti rozhodnou o tom, kdo toto ocenění na přelomu roku získá.

Přestože krize zatím v automobilovém průmyslu nekončí, výrobci v tomto období přišli s množstvím vozů, které jsou z technického i designového hlediska velice zajímavé.

Tipovat předem vítěze je velmi složité, nicméně dá se očekávat, že na předních místech se umístí domácí novinka Škoda Yeti, mezi favority patří i německé vozy Opel Astra a Volkswagen Polo, dále pak minivůz Toyota IQ a japonské hybridy.

Na rozdíl od konkurenční ankety, kterou pořádá Klub motoristických novinářů, budou na galavečeru k vyhlášení výsledků představeni i vítězové jednotlivých dílčích galerií a dále pak jeden celkový vítěz.

Automobily pro anketu Auto roku v ČR 2010

 

Malé vozy + nižší střední třída

Ford Ka nástupce známého minivozítka, tentokrát využívá podvozek Fiatu 500
Honda Insight hybridní automobil, který je levnější variantů známější Toyoty Prius
Hyundai i20 malý vůz stvořený pro evropského zákazníka
Chevrolet Cruze na podvozku nového Opelu Astra vznikl poměrně velký vůz s atraktivním designem
Kia Soul progresivní korejská automobilka připravila vůz do města pro mladé
Mazda 3 další generace oblíbeného vozu nižší střední třídy
Opel Astra dlouhá léta hlavní konkurent Volkswagenu Golf vychází z tvarů úspěšné Insignie
Renault Mégane francouzi u tohoto vozu vsadili na líbivé tvary a výrazně zlepšili kvalitu ve výrobě
Toyota iQ v mnohém převratný automobil, v němž spolujezdec sedí na jiné úrovni než řidič
Toyota Prius další generace celosvětově nejprodávanějšího hybridního vozu
Volkswagen Golf tvary jsou skoro stejné jako dříve, ale jízdní vlastnosti jsou opět o třídu dále
Volkswagen Polo menší bratr Golfu



Střední a vyšší střední třída

BMW 5 GT čtyřdveřové kupé těžící z obliby těchto typů karosérií
Infiniti G
Mercedes-Benz třídy E další generace tradičního manažerského vozu je opět větší a lépe vybavená
Opel Insignia evropské auto roku 2009 nestihlo být vloni uvedeno na trh v období, které stanovují pravidla ankety
Seat Exeo minulé audi A4 v novém kabátě a za příznivou cenu
Subaru Legacy
Toyota Avensis Japonci svůj tradiční model střední třídy přizpůsobili potřebám evropských zákazníků



MPV

Citroen C3 Picasso Francouzi mají s tvorbou aut těchto typů velké zkušenosti a je to znát především na využití obestavěného prostoru
Peugeot 3008 velkoprostorový vůz, se kterým je možno vjet i do lehčího terénu
Renault Scénic/Grand Scénic opět další zlepšení na poli designu i kvality zpracování
Toyota Verso název Corolla, který byl v minulé generaci v názvu, již zmizel



SUV

BMW X1 nejmenší SUV bavorské automobilky má těžit z výborné pověsti modelů X5 a X3
Hyundai ix55 jedno z největších SUV na evropském trhu je oblíbené i v USA
Infiniti EX
Infiniti FX
Kia Sorento už nemá tak skvělé jízdní vlastnosti v terénu jako minulá generace, zato na silnici se cítí lépe
Lexus RX
Škoda Yeti první SUV vzniklé v ČR má neotřelý vzhled a skvělé užitné vlastnosti
Toyota Urban Cruiser takzvaný městský džíp může být s pohonem dvou i čtyř kol



Sportovní vozy

Audi A5 Cabriolet má, jak je pro Audi typické, opět skvělý interiér. Střecha je plátěná
BMW Z4 o trochu civilnější roadster než byli příznivci BMW zvyklí
Ferrari California první Ferrari s plechovou skládací střechou
Nissan 370Z výrazně zmodernizovaný a vylepšený sporťák, který se stále nabízí za poměrně příznivou cenu
Nissan GT-R neuvěřitelně rychlé auto takřka vždy a všude
Porsche Panamera dlouhé porsche, kde si manažer může sednout dozadu a pracovat nebo se pobavit za volantem
 

Právě se děje

Další zprávy