Praha - Přesně 37 automobilů, které byly v posledním roce uvedeny na tuzemský trh, začíná dnes soutěžit o titul Auto roku v České republice 2010.
Společné hlasy odborné poroty a veřejnosti rozhodnou o tom, kdo toto ocenění na přelomu roku získá.
Přestože krize zatím v automobilovém průmyslu nekončí, výrobci v tomto období přišli s množstvím vozů, které jsou z technického i designového hlediska velice zajímavé.
Tipovat předem vítěze je velmi složité, nicméně dá se očekávat, že na předních místech se umístí domácí novinka Škoda Yeti, mezi favority patří i německé vozy Opel Astra a Volkswagen Polo, dále pak minivůz Toyota IQ a japonské hybridy.
Na rozdíl od konkurenční ankety, kterou pořádá Klub motoristických novinářů, budou na galavečeru k vyhlášení výsledků představeni i vítězové jednotlivých dílčích galerií a dále pak jeden celkový vítěz.
Automobily pro anketu Auto roku v ČR 2010 |
Malé vozy + nižší střední třída |
Ford Ka | nástupce známého minivozítka, tentokrát využívá podvozek Fiatu 500 |
Honda Insight | hybridní automobil, který je levnější variantů známější Toyoty Prius |
Hyundai i20 | malý vůz stvořený pro evropského zákazníka |
Chevrolet Cruze | na podvozku nového Opelu Astra vznikl poměrně velký vůz s atraktivním designem |
Kia Soul | progresivní korejská automobilka připravila vůz do města pro mladé |
Mazda 3 | další generace oblíbeného vozu nižší střední třídy |
Opel Astra | dlouhá léta hlavní konkurent Volkswagenu Golf vychází z tvarů úspěšné Insignie |
Renault Mégane | francouzi u tohoto vozu vsadili na líbivé tvary a výrazně zlepšili kvalitu ve výrobě |
Toyota iQ | v mnohém převratný automobil, v němž spolujezdec sedí na jiné úrovni než řidič |
Toyota Prius | další generace celosvětově nejprodávanějšího hybridního vozu |
Volkswagen Golf | tvary jsou skoro stejné jako dříve, ale jízdní vlastnosti jsou opět o třídu dále |
Volkswagen Polo | menší bratr Golfu |
Střední a vyšší střední třída |
BMW 5 GT | čtyřdveřové kupé těžící z obliby těchto typů karosérií |
Infiniti G | |
Mercedes-Benz třídy E | další generace tradičního manažerského vozu je opět větší a lépe vybavená |
Opel Insignia | evropské auto roku 2009 nestihlo být vloni uvedeno na trh v období, které stanovují pravidla ankety |
Seat Exeo | minulé audi A4 v novém kabátě a za příznivou cenu |
Subaru Legacy | |
Toyota Avensis | Japonci svůj tradiční model střední třídy přizpůsobili potřebám evropských zákazníků |
MPV |
Citroen C3 Picasso | Francouzi mají s tvorbou aut těchto typů velké zkušenosti a je to znát především na využití obestavěného prostoru |
Peugeot 3008 | velkoprostorový vůz, se kterým je možno vjet i do lehčího terénu |
Renault Scénic/Grand Scénic | opět další zlepšení na poli designu i kvality zpracování |
Toyota Verso | název Corolla, který byl v minulé generaci v názvu, již zmizel |
SUV |
BMW X1 | nejmenší SUV bavorské automobilky má těžit z výborné pověsti modelů X5 a X3 |
Hyundai ix55 | jedno z největších SUV na evropském trhu je oblíbené i v USA |
Infiniti EX | |
Infiniti FX | |
Kia Sorento | už nemá tak skvělé jízdní vlastnosti v terénu jako minulá generace, zato na silnici se cítí lépe |
Lexus RX | |
Škoda Yeti | první SUV vzniklé v ČR má neotřelý vzhled a skvělé užitné vlastnosti |
Toyota Urban Cruiser | takzvaný městský džíp může být s pohonem dvou i čtyř kol |
Sportovní vozy |
Audi A5 Cabriolet | má, jak je pro Audi typické, opět skvělý interiér. Střecha je plátěná |
BMW Z4 | o trochu civilnější roadster než byli příznivci BMW zvyklí |
Ferrari California | první Ferrari s plechovou skládací střechou |
Nissan 370Z | výrazně zmodernizovaný a vylepšený sporťák, který se stále nabízí za poměrně příznivou cenu |
Nissan GT-R | neuvěřitelně rychlé auto takřka vždy a všude |
Porsche Panamera | dlouhé porsche, kde si manažer může sednout dozadu a pracovat nebo se pobavit za volantem |