Z Eurotelu bude Oskar. A z něj T-Mobile

Milan Duda
15. 1. 2006 0:00
Praha - Eurotel, T-Mobile nebo Oskar? Podle předvolby bylo doteď jasné, kdo ke kterému klubu patří. Ode dneška je však možné i se svým číslem přejít ke konkurenci.

Odpadne tak rozesílání desítek zpráv o novém kontaktu poté, co klient vymění operátora.

Mobilní operátoři však zatím příliš velký zájem o možnost přenést si své číslo ke konkurenci neevidují.

Hodiny, ale i měsíc

Podle odhadů mluvčího Eurotelu Pavla Kaidla využijí tuto možnost během prvního roku dvě až tři procenta zákazníků. "Český trh se vyznačuje vysokou mírou loajality zákazníků vůči operátorům. Čekáme, že zájem nebude vyšší než jinde v Evropě, což jsou právě maximálně tři procenta," dodal Kaidl.

Oskar
Oskar | Foto: Aktuálně.cz

Při přechodu k Eurotelu nebudou zákazníci za přenos čísla platit žádný poplatek. Podobně by tomu mělo být i u T-Mobilu. Podle Kaidla Eurotel neuvažuje ani o tom, že by takový poplatek v budoucnu zavedl.

Podle mluvčího Oskar Vodafone Jakuba Hrabovského si bude jeho firma za přenos čísla účtovat maximálně jednu korunu. O tom, jak bude služba pro zákazníky zajímavá, podle něj rozhodnou až první zkušenosti s rychlostí a jednoduchostí celé operace. Ze zahraničních zkušeností je zřejmé, že tento proces může trvat jen několik hodin, ale také celý měsíc.

Hrabovský upozorňuje, že se nyní musí ještě vyřešit výše poplatků za přenos mezi operátory samotnými. Pokud budou poplatky příliš vysoké a operátoři budou přechody zákazníků dotovat, pocítí to podle mluvčího i zákazníci. "Operátoři se budou zřejmě snažit nějakým způsobem si takového zákazníka na delší dobu uvázat. Nebo mu nenabídnou dotovaný telefon," řekl Hrabovský.

Operátor, od kterého zákazník odchází, si žádný poplatek účtovat nesmí.

Jak na to

A jak bude "útěk" od jednoho operátora k druhému probíhat? Zcela jednoduché to nebude.

O záměru přejít ke konkurenci musí zákazník informovat nového operátora. Ten mu přidělí jedenáctimístní kód, který bude potřebovat později.

Poté je nutné ve lhůtě deseti dnů vypovědět dosavadní smlouvu a zažádat o "propuštění" čísla ke konkurenci.

Foto: Aktuálně.cz

Zároveň musí klient se svým starým operátorem vyřešit všechny dosavadní závazky, jinak ho firma "nepropustí". K reálnému přechodu k vybranému operátorovi by pak mělo dojít do dvou týdnů. Starou SIM kartu nahradí nová - s původním číslem.

U předplacených karet by měl být celý proces přechodu mnohem rychlejší. Naopak u smluv uzavřených na dobu určitou bude nutné s přechodem počkat, až jejich platnost vyprší.

Do jaké mobilní sítě voláme se ode dneška dozvíme z šestisekundové hlášky, která bude předcházet každému hovoru. Tuto službu však bude možné vypnout.

Jinou možností bude kontrola čísla na webových stránkách jednotlivých operátorů nebo prostřednictvím SMS dotazu.

 

Právě se děje

Další zprávy