reklama
 
 

Výrobci autodílů trpí. Firmy už šetří a propouštějí

29. 11. 2008 19:10
Firmy začínají šetřit a propouštět desítky lidí

Brno - Krize postihující automobilový průmysl v Česku má i další důsledky. Firmy a lidé začínají šetřit na koupi náhradních dílů.

S krizí se potýká nadnárodní koncern Bosch, který v České republice provozuje pět továren.

"Krizí jsme postiženi ve druhé vlně, jako dodavatelé. Výroba automobilů se snižuje, někde dokonce celé týdny stojí. To znamená, že dodáváme méně dílů a že v našich českých továrnách klesá poptávka," řekl mluvčí společnosti Pavel Roman.

Jihlavský závod Bosch Diesel, celorepublikový lídr v investicích a tvorbě pracovních míst, který ještě v létě zaměstnával 6200 lidí, už ohlásil vlnu propouštění.

"V případě společnosti Bosch evidujeme zrušení 98 pracovních míst ke 31. 11. 2008 a 343 míst k poslednímu letošnímu dni," řekla Jarmila Klejzarová z jihlavského úřadu práce. Ve výrobní hale Boshe přicházejí na svět vstřikovací systémy do naftových motorů.

"Ve většině českých závodů společnost zastavila nábor nových zaměstnanců. V současnosti uplatňujeme vnitřní úsporná opatření. Jedná se o pružné využití pracovní doby, neprodlužování pracovních smluv na dobu určitou, prodlužování dovolených a rušení víkendových směn," sdělil Roman s tím, že kromě Jihlavy žádný jiný český závod společnosti Bosch zatím počet zaměstnanců nesnižuje a ani nikam nepřesunuje výrobu.

Opatrně hodnotí nynější situaci ve společnosti Pilkington, která v České republice distribuuje autoskla. "Zda se nás krize dotýká, je těžké soudit. Boční a zadní skla se prodávají pořád, avšak klesá prodej skel čelních. Není totiž vždy nutné je měnit ihned. Lidé samozřejmě šetří a výměnu odkládají," tvrdí ředitel společnosti Marek Adamčík.

Krize se zatím nedotkla prodejců autokosmetiky. "Její prodej neklesá, je totiž stále potřebná. Naši kosmetiku navíc používají profesionálové, kteří se bez ní neobejdou. Výhledově je však opatrnost na místě," uvedl Jiří Wagner, ředitel společnosti Motorsport, která v České republice distribuuje německou autokosmetiku Sonax.

Dodal, že firma zaznamenává pokles poptávky ve své druhé distribuční oblasti, kterou představuje prodej karavanů.

Optimistická zůstává nálada ve společnosti Motip Dupli vyrábějící originální škodovácké laky. "Krize se nás nedotýká a myslím, že ani nedotkne," řekl jednatel firmy David Klíma.

autor: lap | 29. 11. 2008 19:10

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama