Celková čísla
- Celkový počet aktivních mobilních čísel se koncem března pohyboval kolem 12,4 milionu
- Na 100 obyvatel to představuje více než 120 SIM karet
Praha - Nejmenšímu tuzemskému operátorovi za první tři měsíce roku přibylo 12 procent klientů. Do bilance si jich připsal 62 tisíc a na konci čtvrtletí měl celkem 2,48 milionu zákazníků.
Mírně tak snížil náskok Telefóniky, které počet mobilních klientů klesl. T-Mobilu však přibylo skoro stejně zákazníků jako Vodafonu. Celkem všem operátorům dohromady přibylo zhruba 100 tisíc SIM karet.
Nejmladší operátor si však stále drží prvenství v podílu zákazníků, kteří mu každý měsíc platí faktury. Podíl tarifních zákazníků firmy se podle mluvčího Jakuba Hrabovského ve srovnání s minulým čtvrtletím udržel na podobné úrovni a tvoří asi 53 procent z celkového počtu. Během 1. čtvrtletí v kalendářním roce 2007 byl průměrný měsíční výnos na zákazníka Vodafonu 613 korun.
Jedničkou je T-Mobile
Výsledky v uplynulých týdnech zveřejnila i konkurence. T-Mobile potvrdil svou pozici jedničky na trhu. V prvních třech měsících roku jeho služby začalo používat 60 tisíc nových zákazníků z celkového počtu 5,109 milionu zákazníků.
Z toho 37,4 procenta (1,9 milionu) tvoří tarifní zákazníci. Průměrný měsíční výnos na zákazníka zůstává na přibližně stejné úrovni jako vloni 469 korun u O2 to bylo 496 korun.
O2 ztratila na předplacených kartách
Telefónice O2 naopak do března počet SIM karet klesl zhruba o 20 tisíc. Celkový počet jejích mobilních zákazníků byl 4,84 milionu. Počet tarifních zákazníků z toho dosáhl 1,97 milionu.