Tábor - Podnikatel Pavel Flosman chce se svým obchodním řetězcem Flop proniknout na venkov.
V následujících letech má v plánu vystavět 150 nových potravinářských prodejen o ploše 150 až 200 metrů čtverečních. S informací přišly Hospodářské noviny.
Obchody se budou jmenovat Česká nebo Moravská chalupa a měly by být umístěny ve větších obcích a menších městech.
Společnost Flop prozatím provozuje v Česku 267 prodejen, z toho 37 jí přímo patří.
Nové obchody nechce Flosman pronajímat. Při výstavbě chce spolupracovat s bankami a realitními developery. Sám by totiž zvládl financovat maximálně pět nových objektů ročně a při takovém tempu by ho dle jeho slov předběhla konkurence. Návratnost jedné pobočky se startovními náklady 8 až 10 milionů by měla být do osmi let.
Největší možnou konkurencí v nezávislém maloobchodu je ostravská firma Hruška. Té už začíná být severní Morava malá, a tedy plánuje expanzi na další území.
Souvislosti:
- Tesco začne brzy testovat malé samoobsluhy pod názvem Expres
- Markety mají problém: Lidé je nechtějí