Brno - Davy školou povinné mládeže i nadšenců, kteří se těšili na největší výkřiky spotřebitelské elektroniky, se propříště brněnskému výstavišti nejspíš vyhnou. Letošní ročník veletrhu Digitex a spřízněné Interkamery se totiž neuskuteční. A ani žádný další.
Oznámilo to vedení společnosti Veletrhy Brno, která brněnské výstaviště spravuje. Veletrh Digitex vznikl jako veletrh digitální zábavy provázející každoročně velmi úspěšný veletrh informačních technologií Invex.
V poslední době podle údajů Veletrhů Brno klesá zájem o veletrhy fotografické a audiovizuální techniky, a to nejen v Česku.
"Za posledních přibližně deset let došlo celosvětově k nasycení trhu a zejména k vysoké koncentraci výroby, kdy na trhu má výrazný podíl jen několik málo značek. V oblasti spotřební elektroniky došlo k velkému rozmachu prodeje výrobků koncovým spotřebitelům přes internetové obchody a v hypermarketech," uvedla Dita Brančíková z tiskového centra Veletrhů.
Navíc obor zábavní elektroniky ani nenabízí každý rok tak zásadní inovace, aby měl potřebu je představovat na veletrhu. Pokud je má, pak si zvolí největší světový veletrh spotřební elektroniky CES -Consumer Electronic Show, který se koná každý rok v lednu v USA.
Program mezinárodních výstav okleštily Veletrhy Brno už v loňském roce. Už tehdy se proměnil populární Invex z klasického formátu na formát konferenční určený pouze pro odbornou veřejnost.
Loňský ročník veletrhu spotřební elektroniky a digitální zábavy Digitex a fotografického veletrhu Interkamera se už v loňském roce od Invexu oddělil a přiřadil se k veletrhům Sportlife, Caravanning, Boat a Bike Brno. Takto sloučené veletrhy navštívilo 58 tisíc lidí.
Ekonomická krize na výstavnictví tvrdě dopadla už v loňském roce. Brněnský výstavnický kolos s obratem přesahujícím miliardu ročně byl nucen upravit kalendář výstav i svou strukturu. Hospodaření Veletrhů Brno skončilo loni ve ztrátě 155 milionů korun