Brno - Advent ještě ani není na dohled, obchodní domy a nákupní centra teprve oprašují vánoční výzdobu, ale internetové obchody už spouštějí druhou, intenzivnější fázi svých kampaní.
Vánoční sezona totiž pro internetové obchody představuje obvykle až třetinu celoročních tržeb, což je i důvod proč začíná krátce po skončení kampaní na začátku školního roku. S intenzivnějšími kampaněmi pak přichází na konci října a jejich vrchol nastává obvykle v prvním adventním týdnu, tedy tři týdny před Vánocemi.
"E - shopy si nemohou dovolit vánoční sezónu podcenit, i proto již v současné době u většiny z nich probíhají vánoční akce a začínají své uživatele zásobovat vánočními newslettery," upozornil Tomáš Hodboď ze srovnávače cen Heuréka.
Podle odhadů srovnávače mají letos internetoví obchodníci šanci na zvýšení tržeb až o pětinu ve srovnání s loňským rokem. Internetový srovnávač Srovname.cz před časem zveřejnil svůj odhad, že tržby internetových obchodů v letošním roce dosáhnou třiceti miliard korun.
Právě srovnávače cen jsou mezi českými zákazníky stále populárnější. Podle odhadů se jejich prostřednictvím odehrává nákup asi pětiny nakupujících.
"V období říjen - prosinec nakoupí každý den přes porovnávače cen okolo 7 500 lidí a internetové obchody utrží denně více jak 36 miliónů korun. Za poslední čtvrtletí tedy obchodníci díky srovnávačům cen utrží 3 miliardy korun," dodal David Folprecht ze srovnávače Srovname.cz.
Spolu s internetovými obchody proto zvyšují sovu aktivitu i srovnávače cen, které nabízí novinky například v podobě mobilních verzí.
První předvánoční upozornění poslala i nákupní galerie Aukro.cz, která na vánoční období přidala do v červnu spuštěné platební brány nové platební kanály. Zatím nabízí platby prostřednictvím Komerční banky, Raiffeisenbank a mBank, postupně mají přibýt i další.