reklama
 
 

Valentýn na český způsob: Kupujeme plyšáky a vibrátory

14. 2. 2013 17:10
Prodejci si Valentýna užijí, o tržbách v Americe ale mohou snít

Praha - Zákazníci v Česku se na Valentýna oproti Američanům drží zkrátka, někteří prodejci si ale přesto chválí vyšší tržby.

Na odbyt jdou přitom hlavně typické dárkové předměty pro zamilované. Plyšáci, parfémy, cukrovinky nebo spodní prádlo.

Provozovatel stránky Aukro.cz kromě toho hlásí, že se před 14. únorem zvýšil prodej eroticky laděného zboží - ať už her nebo lechtivé literatury.

"Erotických her se před Valentýnem prodalo téměř o polovinu více, než je měsíční průměr, v kategorii erotická literatura to bylo dokonce o 71 procent knih více," chválí si mluvčí firmy Michaela Papežová.

Vyšší tržby pozorují také u afrodiziak a sexuálních pomůcek. Letos Češi utráceli hlavně za vibrátory a pouta, přesto, že je prodejci před svátkem zamilovaných nabízejí až o 15 procent dráž než obvykle.

Kromě erotiky dali Češi více i za jídlo a relaxaci. "Lidé volí nejčastěji pobyt na jednu noc, u kterého mají v ceně degustační menu nebo romantickou večeři," doplňuje Richard Šipoš z portálu Spa.cz.

Z Tesca mizí šumivá vína

V kamenných prodejnách nakupovali spíše zákazníci se smyslem pro romantiku. Například řetězec Tesco hlásí větší prodej květin - z pultů jich mizí 4,5krát více než ve zbytku roku. "Tradičně jdou nejvíce na odbyt červené a růžové růže, zájem je ale také o tulipány, orchideje či gerbery doplněné o drobné valentýnské dekorace," popisuje mluvčí firmy Eva Kramářová.

Prodej plyšových hraček je v Tescu více než trojnásobný, více než jindy v roce letí také polštáře ve tvaru srdce nebo třeba bonboniéry. Šumivé víno si dopřává 7,5 krát více zákazníků než běžně.

Závidět svým americkým kolegům může například majitel portálu MALL.cz. Zatímco v USA podle studie tamní Národní federace maloobchodu utratí průměrný zákazník 130 dolarů (2 476 Kč), v Česku to není ani polovina.

Ani tito zákazníci ale nejspíše nenakupují v MALL.cz.

"Svátek zamilovaných měl u nás v posledních letech jen minimální vliv na poptávku," tvrdí totiž ředitel obchodu Marek Liška. Nepatrný nárůst podle něj zaznamenala pouze kosmetika a parfémy, obecně pak růžové a červené zboží, včetně plyšáků.

Nestěžují si ani provozovatelé slevových serverů. "V období před Valentýnem jsme zaznamenali výrazný nárůst zájmu o bižuterii a šperky. Vůbec nejprodávanější ze všech valentýnských nabídek byly zlaté prsteny," uvádí Tomáš Bátrla, spoluzakladatel stránek Vykupto.cz.

Nádobí, kosmetika, kočárky i hračky. Pozor, tyhle vám můžou ublížit:


autor: Tereza Holanová | 14. 2. 2013 17:10

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama