Praha - Největší tuzemské kabelové televizi UPC už každý měsíc platí účet téměř desetina Čechů. UPC se totiž za poslední rok téměř zdvojnásobil počet klientů.
Na konci prvního čtvrtletí jich firma měla přes 930 tisíc, což je o 86 procent více než ve stejném období loni.
Za růstem stojí zejména akvizice konkurenční firmy Karneval a zvýšení počtu uživatelů internetu. Výsledky oznámila mateřská firma Liberty Global.
Boj o internet
Kabelová televize významně posiluje zejména mezi poskytovateli internetu. Přes kabely UPC se připojuje už více než 205 tisíc zákazníků. Loni v březnu před akvizicí to bylo jen 84 tísíc zákazníků. Telefonní služby využívá zhruba 35 klientů.
Nejsilnější je UPC stále v byznysu, který rozjela už na začátku svého působení. Na televizi se přes ní dívá téměř 700 tisíc lidí. Oproti loňsku je to více než dvojnásobek.
Největší konkurent Telefónica O2 poskytuje rychlý internet více než půl milionu zákazníků. Pevné linky firmy požívá kolem 2,4 milionu klientů a TV přes pevné linky sleduje přes 30 tisíc zákazníků.
Jednička na trhu UPC dokončila koupi dvojky Karnevalu za téměř devět miliard korun na začátku letošního roku. V prvním čtvrtletí společnosti sjednotily nabídky v oblasti telefonních služeb a internetu. V současnosti je v dosahu sítí UPC 1,26 milionu domácností, z toho 978 tisíc na obousměrných sítích umožňujících připojení k internetu a telefonování.