Spojení neznamená vznik nebo posílení dominantního postavení, a nenaruší tak hospodářskou soutěž, řekl mluvčí úřadu Kristián Chalupa.
Značka TELE2 bude fungovat ještě zhruba pět měsíců, pak zanikne a firma bude používat název České radiokomunikace. Samotné TELE2 postupně své aktivity v Česku zcela utlumí. Radiokomunikace mají mít po sloučení přes 450.000 klientů.
"Počtem zákazníků se tak České radiokomunikace stanou druhým největším operátorem pevných linek v České republice hned po Českém Telecomu a největším alternativním telekomunikačním operátorem u nás s počtem zákazníků v řádu statisíců," řekl místopředseda představenstva Radiokomunikace Scott Baker.
Podle analytika Petra Bárteka z firmy Cyrrus to bude pro stávající zákazníky TELE2 přínosem. "Radiokomunikace mají velmi dobré pokrytí. Z toho budou moci zákazníci těžit," dodal Bártek.
Marketingový ředitel Radiokomunikací Miroslav Semrád je přesvědčen, že zákazníci Tele2 budou moci využívat moderní služby přímo na vlastních sítích Českých radiokomunikací.
"Mezi zákazníky Tele2 výrazně převažují domácnosti. Domácí segment má na rozdíl od firemního, na který se alternativní operátoři zatím především zaměřovali, obrovský růstový potenciál," dodal Semrád.
Žádné překážky
Antimonopolní úřad zkoumal dopad spojení hlavně v oblasti telefonování z pevných linek a poskytování internetu jak prostřednictvím pevné linky, tak i pevného připojení. "Obě firmy mají nyní nízké tržní podíly, které se spojením jen nepatrně zvýší.
Navíc je na trhu několik významných konkurentů a nevíme o překážkách pro vstup nových soutěžitelů," vysvětlil Chalupa.
Tržby společnosti by měly vzrůst z loňských 2,3 miliardy na tři miliardy korun a zisk ze 128 milionů o 20 až 40 procent podle toho, jaké náklady si akvizice vyžádá. Letos chce společnost prodat 20.000 vysokorychlostních přípojek k internetu ADSL a dosáhnout desetiprocentního podílu na trhu.
TELE2 se na českém trhu od svého vstupu v roce 2000 zaměřuje na poskytování telekomunikačních služeb domácnostem. Nejdříve nabízela bezdrátový internet a od roku 2002 i hlasové služby, které mnohdy nabízí za nižší ceny než například dominantní Český Telecom. Skupina TELE2 působí v 25 zemích, kde nabízí služby 29 milionům zákazníků.
Radiokomunikace vstoupily na telekomunikační trh pro domácnosti v roce 2003 nabídkou internetového připojení a telefonování.
Letos společnost chystá vysoké investice do vlastní sítě na pronajatých linkách od Českého Telecomu, v dosahu svých služeb chce mít asi jeden milion linek, což je třetina jejich celkového počtu v ČR.
Radiokomunikace jsou také dominantním provozovatelem rozhlasových a televizních vysílačů a vlastní 39,2 procenta v mobilním operátoru T-Mobile.