Dopravní podnik města Prešov, který dal plzeňským strojírnám přednost před polským Solarisem a maďarskou firmou GANZ, dostane už letos z Plzně čtyři vozy, z nichž jeden bude kloubový.
Loni získala Škodovka, která je součástí Škody Holding, v Bratislavě zakázku na šest kloubových trolejbusů s dieselagregátem. Slovenské zakázky mají nový design s novou přední maskou a vylepšeným interiérem. "První trolejbus převezme zákazník v těchto dnech, zbývajících pět v průběhu roku," uvedla mluvčí holdingu Radka Pistoriusová. Podle ní bylo Slovensko tradičním trhem; Škoda tam dodala téměř 600 trolejbusů. Kromě Bratislavy a Prešova jezdí škodovácké trolejbusy také v Banské Bystrici, Košicích a Žilině.
Loni dodala Škoda Electric sedm trolejbusů do Zlína, šest do Plzně, po jednom do Jihlavy a Mariánských Lázní na Chebsku. Do Českých Budějovic směřovaly tři kloubové trolejbusy. Místní dopravní podnik uplatnil opci na dalších pět kloubových trolejbusů, které Škodovka dodá v první polovině letošního roku.
Jediný český výrobce trolejbusů, který loni utržil zhruba 1,4 miliardy korun, meziročně o 380 milionů více, má pro příští léta zakázky nejméně na 40 vozů. Vozy, které mají karosérii autobusů z vysokomýtské Karosy a výhradně škodovácké pohony, budou ze dvou třetin krátké, zbytek tvoří kloubové. Loni jich podnik vyrobil celkem 18, dvojnásobek oproti roku 2004. Ve druhé polovině roku 2003, kdy spolupráce s Karosou z nadnárodní skupiny Irisbus začala, vyrobila firma jen prototypové modely trolejbusů.