Kolín - Hlavně menší poptávka po Toyotě Aygo, která je jedním z trojice vozů, které se vyrábějí v kolínské továrně TPCA, nutí poprvé v historii tento podnik omezit výrobu.
Informaci o tom, že automobilka ruší v dubnu mimořádné směny, přinesla Mladá fronta Dnes. Podle jejích informací si Toyota v dubnu objednala zhruba o pět až deset procent méně vozů Aygo, než kolik po výrobci požadovala dosud. To, že nového výrobního rekordu možná letos firma nedosáhne, připustil ostatně i na výroční tiskové konferenci tento týden prezident společnosti
Menší zájem o vozy Toyota se datuje zejména od doby, kdy vyšly najevo problémy s plynovým pedálem, který za určitých okolností může způsobit samovolné zrychlování vozidel. Tyto pedály se montovaly i do části vyráběných Toyot Aygo.
O modely C1 a Peugeot 107 je stále zájem
TPCA si však zatím z omezení výroby modelu Toyoty příliš těžkou hlavu nedělá. "Výroba se měsíc od měsíce hodně liší," sdělil pro MFD viceprezident pro výrobu Jiří Černý.
Navíc poptávka po vozech Citroën C1 a Peugeot 107, které se montují na stejné výrobní lince, neklesá. Odbyt totiž táhne šrotovné, které dosud běží například v Itálii a Francii, kde se tyto automobily dobře prodávaly i bez něho a teď jsou ještě výhodnější.
Na současný pokles objemu výroby zřejmě doplatí i odboráři, se kterými firma o nové kolektivní smlouvě vyjednává již od prosince. Zřejmě se smíří s menším růstem platů, budou ale požadovat garanci zachování současného počtu pracovních míst.