Londýn - Především čínský trh, ale také Česko se Slovenskem dotáhly britský maloobchodní řetězec Tesco k růstu zisku o 12,3 procenta.
Tesco dosáhlo ve finančním roce 2011 (skončil v únoru) zisk před zdaněním 3,8 miliardy liber (v přepočtu asi 105 miliard korun),.
Doma sice Tesco zápasí se silnou konkurencí, připomíná agentura ČTK, ale hlavně z Asie a střední Evropy musí mít majitelé řetězce radost.
Nový šéf Teska Phil Clarke uvedl, že podnik se teď zaměří na inovaci: chce mimo jiné zlepšit nabídku takzvaného smíšeného zboží (nepotravinářský sortiment).
Domácí trh je pro Tesco velmi důležitý, firma tam generuje více než dvě třetiny svých tržeb i zisku.
V České republice Tesco za celý rok zvýšilo tržby o dvě procenta. Tržby dosáhly přes 40 miliard korun. "V roce 2011 budeme pokračovat v organickém růstu. Otevřeme přibližně 25 obchodů a zmodernizujeme největší hypermarkety na formát Extra.," řekl Clarke.
Ještě lépe si firma vedla na Slovensku, kde tržby v obchodech otevřených alespoň jeden rok vzrostly o 10,9 procenta. To byl i nejvýraznější růst ze všech hlavních trhů.