Praha - Televize Óčko, první a doposud jediný český hudební kanál, zvažuje, že začne svou sledovanost měřit elektronicky - prostřednictvím peoplemetrů. Euro.cz to potvrdil člen představenstva a výkonný ředitel televize Hynek Chudárek.
Óčko v současnosti měří svou sledovanost formou dotazníků v rámci průzkumu Media Projekt, podle něhož se na tento kanál dívá denně téměř čtvrt milionu lidí a alespoň jednou měsíčně Óčko naladí více než 1,6 milionu diváků.
„Naše sledovanost rapidně narůstá, proto zvažujeme, že vstoupíme do peoplemetrového měření. To by nám umožnilo oslovit zadavatele reklamy a mediální agentury, kteří u nás doposud neinzerovali," řekl Chudárek.
Peoplemetrové měření sledovanosti pracuje s on-line informacemi z 1650 domácností, jejichž složení odráží strukturu a chování české televizní populace. Peoplemetrový systém provozuje společnost Mediaresearch, zadavatelem výzkumu je Asociace televizních organizací (ATO), jejímiž členy jsou Česká televize, Nova a Prima.
„Začali jsme s nimi jednat o podmínkách našeho možného zapojení do systému. Zatím jen rámcově, abychom měli představu o důležitých aspektech. Náš zájem je však vážný," tvrdí Chudárek.
Jako klíčová otázka se momentálně jeví finanční náročnost. Velké televizní stanice investují do měření několik desítek milionů korun ročně. „Jako manažer si musím spočítat, kolik mi takový krok přinese nových příjmů, a co to bude na druhé straně znamenat v nákladech," naznačuje Chudárek.
Pokud se Óčko patřící do mediální skupiny Mafra s ATO dohodne, počítá Chudárek s tím, že do systému peoplemetrového měření vstoupí letos na podzim nebo na jaře příštího roku.
Původní verzi článku si přečtěte ZDE