Telefonní budky pořád letí, končí v nich miliony mincí

Tereza Holanová Tereza Holanová
15. 7. 2012 16:18
Za hovory v budkách jsme loni utratili 13 milionů mincí, informuje O2
Foto: Tereza Holanová

Praha - Přestože nyní ke komunikaci na dálku používáme hlavně mobilní telefony nebo internet a pevné linky se pomalu stávají historií, telefonní budky stále využíváme. Do více než 16 tisíc veřejných automatů v celé republice loni Češi naházeli 13 milionů kusů mincí.

Informovala o tom skupina Telefónica O2, která v současné době všechny budky v ČR provozuje.

Celkový objem mincí, který kromě korun zahrnoval i eura, činil podle tiskové zprávy společnosti 62 tisíc tun. Kolik zákazníci v jednotlivých budkách dohromady utratili, odmítl mluvčí O2 Hany Farghali sdělit. Odvolává se na pravidelné vykrádání, jehož nápravy stojí firmu ročně okolo dvou milionů korun.

Právě automaty, v nichž lze platit penězi, jsou stále nejčastější, kromě toho lidé vyhledávají i ty, kde mohou využít telefonní kartu O2 Trick.

Vděčná náhrada za mobil

Téměř dvě třetiny všech zákazníků volaly do mobilních sítí, časté byly i hovory na bezplatná čísla. Pevné sítě měly podíl 6 procent, zelené linky 5 procent a hovory do ciziny 4 procenta. Budky sloužily také pro tísňové volání - loni se z nich uskutečnilo na 300 tisíc hovorů.

"Největší zájem o služby automatů byl v letech 1993 až 2002, od té doby klesá," uvádí O2. Telefonní budky lidé nejčastěji využívají jako náhradní či doplňkové řešení, pokud se jim rozbije, ztratí nebo vybije mobil, případně pokud jej zapomenou.

Nejvytíženější automaty se nacházejí v turisticky exponovaných oblastech a na nádražích, z těch se volá i třicetkrát denně. Průměrná délka hovoru přitom loni činila jednu minutu, doplňuje Farghali pro Aktuálně.cz.


 

Právě se děje

Další zprávy