Tchibo výrazně zvýšilo zisk, pomohlo spotřební zboží

ČTK ČTK
19. 6. 2013 11:30
Z více než poloviny se na tržbách podílel prodej spotřebního zboží
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: ISIFA/Thinkstock

Praha - Prodejci kávy a spotřebního zboží Tchibo Praha loni vzrostl čistý zisk o dvě třetiny na 151 milionů korun. Tržby za prodej zboží se zvýšily o čtvrtinu na 2,67 miliardy korun, více než z poloviny se na nich podílel prodej spotřebního zboží.

Ze zprávy firmy vyplývá, že se dařilo především prodejům nepotravinářského zboží. Tržby za prodej oblečení, bytových doplňků či elektroniky se firmě zdvojnásobily na 1,4 miliardy korun.

Prodeje kávy v tuzemsku vzrostly o dvě procenta na 1,19 miliardy korun. Prodej v zahraničí se naopak propadl z téměř 250 milionů na 34,6 milionu Kč.

Tchibo v Česku prodává stejnojmennou kávu, kávu značky Jihlavanka, od roku 2002 také značku Davidoff Café. V roce 2004 začala firma v tuzemsku budovat síť prodejen, ve kterých prodává pod svou značkou také spotřební zboží.

Společnost Tchibo Praha působí na tuzemském trhu od roku 1991. V Jihlavě původně fungoval i závod Tchiba na pražení kávy, tato výroba však byla přibližně před osmi lety ukončena. Společnost tehdy uvedla, že výrobu pražené kávy zajistí sesterská společnost ve Vídni a instantní kávy polský závod Tchiba. V Česku zůstaly pouze prodejní, maloobchodní a marketingové aktivity.

Vlastníkem společnosti je prostřednictvím společnosti Eduscho Austria německá firma maxingvest ag.


 

Právě se děje

Další zprávy