Student Agency bude při zpoždění na D1 vracet jízdné

ČTK ČTK
25. 4. 2013 13:17
Žluté autobusy trasu mezi oběma městy jezdí za dvě a půl hodiny
Autobusy Student Agency na nádraží Florenc
Autobusy Student Agency na nádraží Florenc | Foto: Ondřej Besperát

Brno - Vrácení jízdného kvůli kolonám způsobeným uzavírkami na dálnici D1 slibuje dopravní společnost Student Agency. Při půlhodinovém zdržení se firma zavázala vrátit čtvrtinu ceny, celé jízdně při zdržení přes hodinu.

Žluté autobusy trasu mezi oběma městy jezdí za dvě a půl hodiny, v časovém harmonogramu mají dostatečnou rezervu, která je schopná pokrýt zdržení vzniklá snížením rychlosti v rekonstruovaných úsecích dálnice, uvedl dnes dopravce. Konkurence podobná opatření nechystá. 

K vyplácení kompenzací Student Agency nic nenutí. Evropské nařízení regulující práva cestujících ve veřejné dopravě se týká linek delších než 250 kilometrů, do kterých se brněnské spoje Student Agency vejdou. I výše kompenzací není tak přísná, jako si stanovila Student Agency. Krok firmy tak lze chápat jako marketingový tah. 

"O ničem podobném neuvažujeme," řekla ČTK marketingová ředitelka společnosti Eurolines Pavla Lauermannová. Podle ní si společnost, která se specializuje zejména na přeshraniční dálkové linky, nechce stanovit precedens, kdy by například odškodňovala cestující mezi Brnem a Prahou, ale už nikoliv za stejné zpoždění na navazující trase Praha - Berlín. 

Jak bude vypadat rekonstrukce D1

Zavedení kompenzací za zpoždění nad rámec evropského nařízení nezvažuje podle ředitele osobní dopravy Oldřicha Holubáře ani ČSAD Vsetín. Trasa z Prahy do Brna je u této společnosti součástí delších linek a evropské nařízení se na ně tedy vztahuje. 

Vracení jízdného není podle majitele Student Agency Radima Jančury primárně namířeno jako konkurenční výhoda proti ostatním autobusovým dopravcům, ale proti železnici. "Je to spíš taková psychologie, aby lidé věděli, že v případě, kdy se D1 zasekne a nebude fungovat, že pojedou třeba i zadarmo," uvedl Jančura s tím, že jde o reakci na marketingovou akci Českých drah, které nedávno snížily ceny na úroveň autobusových dopravců. 

Evropské nařízení stanovuje cestujícímu při delším než dvouhodinovém čekání na příjezd autobusu možnost rozhodnout se, zda bude i nadále chtít do cílové stanice cestovat, nebo zda bude požadovat vyplacení jízdného. Týká se to ale pouze zpoždění při odjezdu autobusu. Pokud zpoždění nastane během cesty a projeví se až při příjezdu do cílové destinace, nárok na vrácení peněz nevzniká.

Jak se vyhnout rekonstrukci D1

 

Právě se děje

Další zprávy