Sportovat se musí bez ohledu na krizi.Hervis vydělává

Veronika Skálová ČTK Veronika Skálová, ČTK
4. 10. 2010 15:24
Jeden z největších řetězců se sportovním vybavením zvýšil svůj obrat, letos plánuje další růst.
Češi utrácí za sportovní vybavení stále víc, dávají přitom přednost specializovaným obchodům.
Češi utrácí za sportovní vybavení stále víc, dávají přitom přednost specializovaným obchodům. | Foto: Veronika Skálová

Praha - Jakoby minulý rok hospodářská krize vůbec nepoznamenala a tržby obchodů neustále neklesaly. Společnost Hervis Sport a móda, která provozuje v Česku řetězec 24 prodejen se sportovním zbožím, meziročně zvýšila obrat o víc než 16 procent na 1,51 miliardy korun.

Zvyšování tržeb očekává vedení společnosti i v letošním roce, navzdory tomu, že se nechystá otevřít žádnou novou prodejnu.

"I v letošním roce rosteme a to považuji za velmi dobrý signál. Navzdory tomu, že nezprovozníme žádnou novou prodejnu, předpokládáme, že se tržby zvýší o tři až čtyři procenta," řekl ČTK generální ředitel Hervis Sport Luděk Semrád.

Nové obchody přibyly vloni a další budou za rok

V loňském roce otevřel Hervis tři nové obchody a další připravuje na příští rok. Expanzi letos přibrzdilo zpomalení realitního trhu v důsledku hospodářské krize, která prakticky zastavila výstavbu nových nákupních center.

"Zatím zvažujeme otevření jedné až dvou nových prodejen. Vše záleží na vyjednávání s partnery i na ekonomickém vývoji," dodal Semrád.

Češi za sportovní vybavení utrácejí v posledních letech čím dál víc. Při nákupu navíc dávají přednost specializovaným prodejnám, což dává prostor expanzi řetězcům jako je kromě Hervis například Giga sport, Sportissimo nebo Intersport.

Řetězec Hervis působí v České republice od roku 2002 a podle původního plánu plánoval do roku 2015 otevřít 50 poboček, příchod recese jej donutil tento počet snížit na 30 až 40. Patří nicméně mezi největší řetězce se sportovním vybavením v Česku.

 

Právě se děje

Další zprávy