Praha - Jakoby minulý rok hospodářská krize vůbec nepoznamenala a tržby obchodů neustále neklesaly. Společnost Hervis Sport a móda, která provozuje v Česku řetězec 24 prodejen se sportovním zbožím, meziročně zvýšila obrat o víc než 16 procent na 1,51 miliardy korun.
Zvyšování tržeb očekává vedení společnosti i v letošním roce, navzdory tomu, že se nechystá otevřít žádnou novou prodejnu.
"I v letošním roce rosteme a to považuji za velmi dobrý signál. Navzdory tomu, že nezprovozníme žádnou novou prodejnu, předpokládáme, že se tržby zvýší o tři až čtyři procenta," řekl ČTK generální ředitel Hervis Sport Luděk Semrád.
Nové obchody přibyly vloni a další budou za rok
V loňském roce otevřel Hervis tři nové obchody a další připravuje na příští rok. Expanzi letos přibrzdilo zpomalení realitního trhu v důsledku hospodářské krize, která prakticky zastavila výstavbu nových nákupních center.
"Zatím zvažujeme otevření jedné až dvou nových prodejen. Vše záleží na vyjednávání s partnery i na ekonomickém vývoji," dodal Semrád.
Češi za sportovní vybavení utrácejí v posledních letech čím dál víc. Při nákupu navíc dávají přednost specializovaným prodejnám, což dává prostor expanzi řetězcům jako je kromě Hervis například Giga sport, Sportissimo nebo Intersport.
Řetězec Hervis působí v České republice od roku 2002 a podle původního plánu plánoval do roku 2015 otevřít 50 poboček, příchod recese jej donutil tento počet snížit na 30 až 40. Patří nicméně mezi největší řetězce se sportovním vybavením v Česku.