Sobí parohy na billboardu byly neetické

čtk, pra
15. 12. 2006 15:00
Praha - Vodafone svou guerillovou kampaní porušil etický kodex reklamy. Dnes o tom rozhodla arbitrážní komise Rady pro reklamu.
Generální ředitel společnosti Vodafone ČR Graham Maher
Generální ředitel společnosti Vodafone ČR Graham Maher | Foto: Tomáš Adamec

Nelíbilo se jí, že mobilní operátor nechal na reklamu konkurentů nasadit parohy.

Na počátku prosince nechal Vodafone umístit na billboardy a telefonní budky konkurenčních firem T-Mobile a O2 parohy. Falešné sobí růžky symbolizují celou jeho současnou kampaň. Chtěl tak upozornit na marketingové triky, kterými konkurence vábí nové zákazníky. Po dvou dnech sobí ozdobu odstranil a postiženým společnostem se omluvil.

Mikulášský žertík?

Arbitrážní komise odmítla slova "nezbedné" firmy, že sobí parůžky umístila výlučně v zájmu spotřebitele. "Rada pro reklamu rozhodla, že uvedená marketingová aktivita porušuje etický kodex reklamy, jmenovitě je v rozporu s bodem, který říká, že reklama musí respektovat zásady čestného soutěžení konkurentů," sdělil dnes ČTK výkonný ředitel Rady pro reklamu Pavel Kurýl.

Na způsob propagace, který se řadí pod takzvaný guerilla marketing, si u Rady pro reklamu stěžovaly poškozené společnosti T-Mobile a O2. Generální ředitel Vodafonu Grahame Maher uvedl, že se jednalo pouze o mikulášský žertík.

Vánoce ve znamení Čtvrtníčka

Odborníci na reklamu tvrdí, že se firmě podařilo na úkor konkurentů výrazně zviditelnit. Celá podzimní kampaň je dobře připravená, o čemž svědčí i úspěch televizních spotů s hercem Petrem Čtvrtníčkem a čivavami, které mají nasazené sobí parohy. Je pravděpodobné, že omluva Vodafonu byla plánovaná v rámci části guerillové kampaně.

Celá vánoční kampaň podle firmy slaví úspěch - v listopadu měl Vodafone proti loňsku vyšší prodej o 24 procent. Firma si většinu kampaně vytvořila vlastními silami. Společnost v současnosti odchází od reklamní agentury Kaspen k Mark/BBDO.

Ve třetím čtvrtletí měl Vodafone 2,31 milionu zákazníků na téměř dvanáctimilionovém trhu.

 

Právě se děje

Další zprávy