Slováci jsou při nákupech přes web opatrnější než Češi

Veronika Skálová Veronika Skálová
3. 5. 2010 7:00
Slováci nakupují po internetu méně často, za méně peněz a raději si pro zboží dojdou na pobočku
Poslat peníze před doručením zboží? To se nezdá Čechům ani Slovákům, raději platí až při převzetí balíčku.
Poslat peníze před doručením zboží? To se nezdá Čechům ani Slovákům, raději platí až při převzetí balíčku. | Foto: Aktuálně.cz

Brno - Slováci nakupují méně často než Češi a utrácejí v internetových obchodech také menší sumy peněz. Zjistil to průzkum mezi deseti tisíci zákazníků internetových obchodních domů Kasa.cz a Hej.sk. Je z něj vidět i to, že v posledním roce se na nákupním chování národů se společnou historií podepsala i krize.

"V posledním roce vzrostl počet lidí, kteří na internetu nakupují více než pětkrát za rok. Naopak klesl počet příležitostných kupujících s frekvencí 2-5krát ročně. Na Slovensku však byl vývoj přesně opačný. Podíl častých zákazníků se snížil o 7 procent, naopak o 10 procentních bodů stoupl podíl příležitostných nakupujících," přiblížila zjištění průzkumu marketingová ředitelka Kasa.cz Jitka Součková.

Krize se přece jen odrazila i v nákupním chování obou národů. V Česku i na Slovensku ubylo lidí, kteří za rok utratí po přepočtu víc než 10 tisíc českých korun. Na Slovensku těchto lidí ubylo významněji, zároveň se ale velmi zvětšila skupina těch, kdo se snaží utratit do tisícikoruny.

Složení zákaznické skupiny, která internet k nákupům využívá, se v obou zemích příliš neliší. Jen na Slovensku tvoří její větší část lidé mladší čtyřiceti let.

Čechy a Slováky pak spojuje nedůvěra k internetovým obchodům. Platit jsou v drtivé většině případů ochotni až při převzetí zboží, což je i důvod, proč nejčastějším způsobem doručení bývá dobírka.

Slováci jsou o něco více než Češi ochotní dojít si pro zakoupené zboží do kamenné pobočky internetového obchodu. Také je pro ně důležitější kvalita zákaznických služeb než rychlost doručení. To Češi neradi čekají. Po ceně je pro ně právě rychlost doručení nejdůležitějším důvodem k volbě internetového obchodu.

 

Právě se děje

Další zprávy