Mladá Boleslav - Přestože výroba škodovek v Česku opět roste, současné vedení firmy s tímto stavem není zdaleka spokojeno. Na setkání s odboráři Škoda - auto prohlásil podle aktuálního vydání časopisu Škodovácký odborář člen představenstva odpovědný za personalistiku Klaus Dierkes, že aktuální výroba vozů v České republice je kritická. Plány však podle něho ukazují, že výroba opět poroste.
Podle Dierkese se například již nyní přepracovávají plány firmy Škoda, které zahrnují i silný růst výroby v Česku. "Podnik chce výrazně posílit Česko jako výrobní lokalitu," sdělil odborářům Dierkes. Perspektivy všech tří závodů jsou prý dobré.
Z toho vyplývá, že současné představenstvo Škodovky má již plán, co udělá se zatím nevytíženým závodem ve Vrchlabí. Tam se, až za pár týdnů definitivně skončí výroba octavie I, přesune z Kvasin výroba roomsterů. Jenže ani to kapacitu tohoto závodu nenaplní.
Kvasiny jsou nejvytíženější
Naopak v Kvasinách, které jsou nyní nejvytíženější, by se zřejmě měly v příštím roce připravit prostory uvolněné po roomsteru pro navýšení kapacity na výrobu vozů yeti, superb a superb combi. Právě posledně jmenovaný vůz je tím, u něhož objednávky nejvíce stoupají.
V současné době podle Škodováckého odboráře se ze všech modelových řad nejvíce vyrábí fabií (820 kusů) denně. Octavií pak sjede každý den z linky 734.
Stoupl také počet vyráběných motorů (u tříválce 1,2 z 900 na 1100 kusů) a motorů 1,2 TSI se vyrábí denně 1350 kusů.
Přestože i pro příští odbobí se objednávky vyvíjejí pozitivně, nepočítá podle Dierkese vedení Škody s navyšováním počtu zaměsntanců. Je totiž nutné zvýšit produktivitu práce. Jediným místem, kde se zřejmě stav personálu navýší, jsou právě Kvasiny. Změní se také částečně poměr mezi kmenovými zaměstnanci a těmi z agentur, protože 400 jich bude převedeno do kmenového stavu.