Škodovka zaměstná tisíce lidí navíc

Tomáš Fránek
3. 3. 2007 0:00
Brno - Největší česká automobilka plánuje ve Vrchlabí zaměstnat až přes 3000 nových lidí a zvýšit kapacitu továrny ze 150 na 1000 aut denně.
Foto: Škoda Auto

Plány na masivní rozšíření jedné z továren Škody Auto vyplývají z údajů zaslaných úřadům a ministerstvu životního prostředí kvůli posuzování vlivu na životní prostředí (EIA).

Výraznou modernizaci vrchlabského závodu, kde nyní pracuje na šestnáct set lidí, Škoda Auto zatím nechce komentovat. Podle vedení firmy totiž definitivní rozhodnutí zatím nepadlo.

Z oznámení, které je součástí celého schvalovacího procesu EIA, vyplývá, že by se měla výrazně zvýšit jak rozloha celého závodu, tak jeho kapacita a počet zaměstnanců. Práce na rozšíření továrny by měly být zahájeny už v prosinci letošního roku a dokončeny v roce 2009.

Až tisíc Yeti za den

"Investor předpokládá rozšíření plochy haly montáže a svařovny spolu s výstavbou lakovny z důvodu dosažení cílové kapacity závodu 1 000 vozů za den," je napsáno v oznámení, které pro Škodu Auto zpracovala odborná firma ze Zlína.

Současná denní kapacita svařovny je přitom 150 aut.

Z dokumetů také vyplývá, že výhledově by v továrně mohlo najít práci až 4 800 lidí. Nyní ve Vrchlabí pracuje asi dvanáct set kmenových zaměstnanců a na čtyři sta pracovníků najatých od agentur.

Plány automobilky také potvrzují, že areál vrchlabské továrny se zvětší o jedenáct hektarů. A výrazné rozšíření továrny dokládá také to, že firma počítá se zvýšením počtu parkovacích míst z nynějších asi dvě stě padesáti na pětinásobek.

Z oznámení sice není poznat, jaký typ vozu chce Škoda Auto ve Vrchlabí vyrábět, podle týdeníku Ekonom ale půjde o nový malý terénní vůz Yeti.

Yeti, vůz s pohonem všech čtyř kol, by měla automobilka začít vyrábět asi ve druhé polovině roku 2009. Tento termín přitom odpovídá době, kdy by podle oznámení úřadům mělo být už rozšíření vrchlabského závodu hotové.

Podle týdeníku Ekonom by Škoda Auto na rozšíření závodu ve Vrchlabí také chtěla získat investiční pobídky.

Foto: Škoda Auto

Zatím nic neřekneme

Mluvčí společnosti Škoda Auto Jaroslav Černý deníku Aktuálně.cz pouze potvrdil, že oficiální rozhodnutí  o tom, zda se bude továrna ve Vrchlabí rozšiřovat, stále nepadlo. "Platí to, že v nejbližších dvou letech má závod ve Vrchlabí zajištěnu produkci a o další budoucnosti se jedná," uvedl.

Ve Vrchlabí nyní automobilka vyrábí vozy Octavia Combi 4 x 4 a Octavia Tour. Starší model Octavia Tour se podle dřívějšího vyjádření předsedy představenstva Škody Auto Detlefa Wittiga bude ve Vrchlabí vyrábět tak dlouho, dokud po něm bude poptávka.

Automobilka je už nyní ve Vrchlabí největším zaměstnavatelem, počet lidí bez práce je tak ve městě a okolí nejnižší v celém regionu, nezaměstnanost dosahuje 5,8 procenta.

Vedení města už dříve oznámilo, že pokud se Škoda Auto rozhodne investovat do továrny ve Vrchlabí, je ochotno vzdát se sportovního stadionu, který s areálem Škody Auto sousedí.

Kromě Vrchlabí a hlavního závodu v Mladé Boleslavi má automobilka ještě výrobní závod v Kvasinách, kde se vyrábí Roomster a Superb.

Automobilka Škoda Auto loni zvýšila čistý zisk o 40,1 procenta na rekordních 11,06 miliardy korun.

Konsolidované tržby skupiny vzrostly o 8,7 procenta na dosud nejvyšších 203,7 miliardy korun. Firma loni poprvé překonala hranici půl milionu prodaných vozů a zvýšila prodeje o 11,7 procenta na téměř 550 000 aut. Letos chce prodat 600 000 aut.

Počet zaměstnanců firmy se loni zvýšil o zhruba 940 na dosud rekordních 27 680 lidí. Počet kmenových zaměstnanců se zvýšil meziročně o dvě procenta na 23 034. Průměrná mzda ve Škodě byla loni 26 500 korun.

 

Právě se děje

Další zprávy