Škodovka stáhne výrobu Octavií ze Slovenska do Vrchlabí

Tomáš Fránek
14. 1. 2010 10:10
Výroba Octavií se přesune z Bratislavy do Česka v květnu
V nabídce je pět benzinových a tři dieselové agregáty i nabídka moderních mechanických a automatických převodovek. Pro Octavii je například připravena i nová 7° automatická převodovka DSG, speciálně konstruovaná pro motory 1.4 TSI/90 kW a 1.8 TSI/118 kW. Vyznavači nafty mohou volit jeden ze dvou přeplňovaných agregátů se systémem čerpadlo-tryska o výkonu 77 nebo 103 kW nebo "dvoulitrový" turbodiesel o výkonu 125 kW.
V nabídce je pět benzinových a tři dieselové agregáty i nabídka moderních mechanických a automatických převodovek. Pro Octavii je například připravena i nová 7° automatická převodovka DSG, speciálně konstruovaná pro motory 1.4 TSI/90 kW a 1.8 TSI/118 kW. Vyznavači nafty mohou volit jeden ze dvou přeplňovaných agregátů se systémem čerpadlo-tryska o výkonu 77 nebo 103 kW nebo "dvoulitrový" turbodiesel o výkonu 125 kW. | Foto: Aktuálně.cz, Škoda Auto

Brno - Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto už nebude vyrábět modely Octavia v závodě Volkswagenu v Bratislavě.

Výroba se přesune do továrny ve Vrchlabí. Jak zjistil jako první online deník Aktuálně.cz, přesun by se měl uskutečnit v květnu.

Stěhování výroby se přitom posouvá o měsíc, původní termín byl duben. Před odboráři to potvrdil předseda představenstva Škody Auto Reinhard Jung.

Důvodem je, že se v Bratislavě mírně zpozdí nově zahajovaná výroba malých rodinných vozů, které se budou prodávat pod značkami Volkswagen, Seat a Škoda. "Pro zaměstnance v Bratislavě, kteří pracují na výrobě Octavií, by nebyla práce," uvedl ve škodováckém odboráři Jung.

Vrchlabí udržíme

V továrně ve Vrchlabí pracuje asi 1000 lidí a měl by se v něm také vyrábět následovník nejstarší Octavie Tour. "Závod ve Vrchlabí chceme udržet," řekli už několikrát šéfové Škodovky.

Model Škoda Octavia vyrábí závod v Bratislavě od roku 2008, kdy jím nahradil produkci automobilů Volkswagen Polo. V Bratislavě Volkswagen vyrábí W Touareg, Audi Q7, časť auta Porsche Cayenne a Škodu Octavia. O výrobu nového rodinného auta se kromě Bratislavy ucházelo i Vrchlabí, Slovensko ale nakonec dostalo přednost.

Volkswagen investuje do rozšíření výroby v Bratislavě 308 milionů eur (zhruba osm miliard korun). V továrně vznikne nová lakovna a karosárna.

Octavia byla loni nejprodávanějším autem v Česku. Koupilo si ji 24 951 lidí, o 18,5 procenta více než v roce 2008. Nejprodávanějším modelem v Česku se stala poprvé od roku 2000.

Rekordní prodeje

Škoda Auto vyrobila loni ve svých závodech v tuzemsku 519 910 vozů, tedy o 84 000 méně než před rokem. Pokles ale částečně souvisí s přesunutím výroby do zahraničních provozů.

Celosvětový prodej firmy vzrostl na rekordní maximum. Odbyt vozů Škoda vzrostl o 1,4 procenta na 684 200 vozů, oznámila společnost Volkswagen Group. Škoda si vedla dobře zejména v Číně a Německu a dodávky se jí podařilo zvýšit i v Polsku a Francii. Z jednotlivých modelů automobilky vykázaly zvláště "povzbudivý" vývoj zejména Škoda Fabia a Superb, uvedl Volkswagen bez dalších podrobností.


 

Právě se děje

Další zprávy