Mladá Boleslav - O čtvrtinu méně fábií než v červenci loňského roku, a roomsterů dokonce o polovinu méně, prodala v prvním prázdninovém měsíci mladoboleslavská automobilka Škoda svým zákazníkům. Naopak stále větší zájem je o jejím modely superb, yeti a octavia.
Například odbyt superbů se v porovnání s loňským červencem zvýšil téměř trojnásobně na 7653 vozů.
Celkový počet vozů dodaných zákazníkům k poslednímu červencovému dni dosáhl čísla 437 260, což představuje nárůst 13,4 % oproti předchozímu roku. Letošní červenec byl v porovnání s tím loňským ale jen mírně lepší ( plus 4,8 %).
Škodovku táhne zejména čínský trh, na němž počet prodaných aut v červenci 2010 oproti stejnému měsíci minulého roku vzrostl o 54,3 %. Prodalo se tam 15 549 vozů. Škodovce se daří i zámořských regionech, kde se v prvních sedmi měsících tohoto roku podařilo zvýšit odbyt o 70,4 %, ve východní Evropě dosáhla Škoda nárůst o 9,3 %. V Česku pak je růst 11,4 procenta.
V Německu je Škoda stále největší importér
Druhým největším odbytištěm po Číně zůstává Německo. Jen v samotném červenci zde bylo zaregistrováno 7667 vozů Škoda. Oproti loňsku, kdy ještě trvalo šrotovné, odbyt v období od ledna do července 2010 poklesl o 38 %. "Ale oproti stejnému období „normálního" roku 2008 počet nově přihlášených Škodovek v této zemi stoupl na celkem 75 223. Značka tak v Německu zůstává importérem číslo jedna," sdělil mluvčí Škoda-auto Jaroslav Černý.
Nejprodávanějším modelem Škody i nadále zůstává octavia, následuje fabia, superb, yeti, octavia tour a nejméně žádaný je roomster.