Praha - Zcela novou modelovou řadu Yeti dnes představila na ženevském autosalonu mladoboleslavská automobilka Škoda Auto. Výroba terénního Yeti má začít už od druhého čtvrtletí v pobočce v Kvasinách na Rychnovsku. První zákazníci se budou moci novinkou pochlubit pravděpodobně v létě.
Jak informoval magazín Automix, Yeti na první pohled připomíná terénního Roomstera. Na rozdíl od něj však disponuje vyšší světlou výškou a konečně i pohonem všech kol, který mu dovolí navštívit i lehčí terén.
"Pod drobnohledem zjistíte, že rozdíl oproti Roomsteru je poměrně značný, ať už v provedení přední partie, tak designu zbytku vnějšího kabátu. Karosérie je dlouhá 4,2 metru, tedy zhruba jako Golf VI. Oproti němu je ale výrazně praktičtější, zavazadlový prostor dokáže pojmout až 1760 litrů nákladu, pochopitelně ve dvousedadlovém uspořádání," píše Automix.
Automobilka chtěla původně Yetiho ukázat až v září na autosalonu ve Frankfurtu, nakonec se rozhodla již pro březnovou Ženevu. "Po aktuálním zhodnocení situace na automobilovém trhu rozhodlo vedení Škoda Auto o světové premiéře nového modelu Yeti dříve," komentoval to už dříve mluvčí automobilky Evžen Krauskopf.
Vedle Yeti dnes Škoda Auto představila i model Octavia Greenline, ekologicky šetrnější turbodiesel se spotřebou 4,4 litry na 100 kilometrů a emisemi na úrovni 116 gramů na kilometr. Další novinkou je na ženevském autosalonu také Fabia Scout. Ta bude v prodeji již od května letošního roku.
Škoda Auto: Letos prodáme méně
Vedení automobilky přišlo dnes v Ženevě s prohlášením, že plánuje letos zvýšit svůj podíl na celkovém trhu v porovnání s rokem 2008. Očekává však nižší prodej než loni, kdy počet prodaných vozů vystoupil o sedm procent, na rekordních 675 tisíc. Původní odhad přitom byl 700 tisíc, zasáhla však ekonomická krize.
Nejhůř na tom byla mladoboleslavská automobilka na přelomu roku. Po nucené odstávce zkrátila pracovní týden na čtyři dny v týdnu, od minulého týdne však část továrny opět pracuje od pondělí do pátku. Zabralo šrotovné, zavedené v několika zemích Evropské unie, kde se rázem zvedl zájem především o nejlevnější Fabie.
Nové modely jsou dobrý tah
Přestože ekonomická krize není pro nákup terénních vozů právě příznivá, podle analytika Aleše Michla z Raiffeisenbank je však uspíšení nového modelu dobrým tahem.
"Už v hospodářské krizi ve 30. letech minulého století se ukázalo, že inovace jsou klíčem k přečkání recese. V současné době navíc kromě Německa zvažují další země zavedení takzvaného šrotovného, proto je urychlené představení nového modelu dobrým tahem," zhodnotil krok Škody před časem Michl.