Nejžádanější značkou na polském trhu nových aut byla v loňském roce česká Škoda, uvedla dnes agentura Samar, která sleduje polský automobilový trh.
PŘEČTĚTE SI: Škoda má rekordní prodej
Škodě nyní podle agentury Samar patří asi 12procentní podíl na polském trhu osobních aut.
Na druhé příčce žebříčku se loni umístila s téměř 26.000 vozy Toyota a na třetím místě figuruje s 25.000 auty Fiat. Podíl Toyoty činí 11 procent a Fiatu patří asi 10,4 procenta z celkového prodeje. Na dalších místech jsou Opel, Ford, Renault, Peugot, Citroën, Volkswagen a Honda. Podle agentury Samar se zlepšuje situace asijských automobilek, zejména pak Nissan, Kia a Suzuki, které v prodeji začínají dohánět značky z první desítky.
Pouze v prosinci se pak celkový prodej automobilů v Polsku meziročně snížil o 21 procent na zhruba 19.000 vozů. Poptávka po nových autech v Polsku začala výrazně klesat především po předloňském vstupu země do Evropské unie. Podle odborníků by poptávku po nových autech mohly podpořit očekávané změny v systému daní, které by měly zvýšit atraktivitu nových automobilů.
"Důvodem nízké úrovně prodeje je kromě obrovského dovozu ojetých automobilů rovněž nejistota na trhu práce a nedostatek individuální finanční stability," uvedla agentura Samar.