Mladá Boleslav - Společnost Škoda Auto zaznamenala loni meziroční růst o 14,5 procenta. V konkrétních číslech to znamená o 91,5 tisíce prodaných aut více než předloni.
Celkový počet prodaných vozidel tak přesahuje 630 tisíc. Vyplývá to z tiskové zprávy firmy.
Svou pozici loni automobilka posílila jak na domácím trhu, kde se prodej zvýšil o jedno procento, tak i na západoevropském. Ten je již tradičně největším odbytištěm škodovek, přičemž loni se jich tam prodalo asi 327 tisíc.
Škoda tak v západní Evropě svou pozici posílila o 2,2 procenta.
Budoucí zlatý důl: Východ Evropy a Čína
Ve východní Evropě stoupl prodej Škody o 34 procent. Na hlavním trhu tohoto regionu - Rusku - svůj podíl dokonce zdvojnásobila a prodala zde 27 tisíc aut.
Velký úspěch i přes své krátké působení zaznamenala Škoda v Číně. "Veškerá očekávání pak překonal čínský trh, kde prodej v Číně vyráběného modelu Octavia byl zahájen teprve v červnu," stojí doslova v tiskové zprávě.
Prodej táhla Octavia. Předběhla Fabii
Nejprodávanější modelovou řadou byla s počtem 240 tisíc prodaných kusů Octavia. To je skoro o dvacet procent více než předloni.
Předběhla tak další oblíbený model - Fabii. Té se prodalo "pouze" 230 tisíc vozů, přičemž pokles je podle představitelů firmy způsoben modelovou obměnou.
S velkým odstupem je třetím nejprodávanějším členem mladoboleslavské rodiny Roomster. Ten si loni koupilo zhruba 66 tisíc lidí. Superbů se prodalo stejně jako předloni něco přes dvacet tisíc.
Čtěte také:
Nová Fabia Combi je konečně v prodeji. Podívejte se
Nová Škoda Superb se představuje, podívejte se
Škoda prodala nejvíc aut v historii