Servisy mají potíže s ceníky, zjistila ČOI a trestala

Veronika Skálová Veronika Skálová
7. 5. 2010 11:17
Čtvrtina kontrolovaných atuoservisů a pneuservisů chybovala. Nejčastěji v informování o ceně.

Praha - Čtvrtina pneuservisů a autoservisů v Praze a Středočeském kraji nemá tak docela v pořádku vše, co by s ohledem na péči o zákazníka mít měla.

Zjistila to Česká obchodní inspekce, jejíž lidé vyrazili na namátkové kontroly v hlavní "sezóně" přezouvání aut z letních na zimní gumy - tedy v březnu a dubnu.

Inspektoři prošli celkem 26 podniků, u sedmi z nich zjistili porušení pravidel, což je více než čtvrtina kontrolovaných.

Jak se zdá, největší potíže servisům dělá informování zákazníka o ceníku jejich služeb. Odpovídající a viditelně umístěný ceník nemělo celkem šest ze sedmi chybujících provozoven.

Další firma neumožnila zákazníkovi ověření uvedené hmotnosti propan-butanu, protože neměla k dispozici měřidlo s platným úředním ověřením.

Kontroloři proto rozdali pokuty v celkové výši 12 tisíc korun. "Z výsledků kontrolní akce vyplývá, že i nadále dochází k porušování obecně závazných právních předpisů. Výsledky jasně odůvodňují další provedení takto zaměřených kontrolních akcí," uvedla ústřední ředitelka inspekce Jana Příhodová.

 

Právě se děje

Další zprávy